לחמנייה עם סלט פטריות חם וסלמי קוניאק

35 דק'
כל אחד יכול
בשרי

המתכון באדיבות נדב טל בעל הבלוג עושהסלט

מרכיבים

כללי:

לחמניית שמינייה
400 גרם פטריות יער
2 ראשי לבבות קיסר
1 קליפת לימון
3 ענפי טימין
1/3 כוס שמן זית
מיץ מחצי לימון
1/2 כפית פלפל שחור גרוס
1/4 כפית מלח גס
5 פרוסות סלמי קוניאק

אופן הכנה

  1. מסירים את התחתית שמאגדת את הפטריות ומנקים את הפטריות באמצעות נייר סופג או מטלית בד דקה ולא סיבית.
  2. מחממים שמן בסיר רחב ושטוח, כאשר הוא חם דיו מוסיפים את הפטריות וצורבים כ-10 דקות עד להשחמה והזהבה. מקפידים לערבב בעזרת כף עץ בכדי להשיג צליה אחידה.
  3. מקלפים את הלימון בעזרת קולפן, חותכים את הקליפה לרצועות דקיקות וקוצצים, ניתן לגרד במגרדת ייעודית אך קיצוץ ידני של קליפת הלימון מוסיף מרקם וצבע לסלט.
  4. לאחר שהפטריות השחימו מוסיפים את קליפת הלימון, עלי הטימין ומיץ הלימון. מערבבים כדקה נוספת, מוסיפים מלח-פלפל ומכבים את האש.
  5. מחממים היטב מחבת פסים וצורבים עליה את פרוסות הסלמי של זוגלובק, צורבים כדקה מכל צד, חותכים לרצועות ומערבבים עם הפטריות החמות.
  6. מסירים את החלק התחתון ביותר של עלי הקיסר, ממש את הקצה המלוכלך אך מקפידים להשאיר את תחתית הלבבות שלמה בצורה כזו שהעלים עדיין מחוברים יחדיו לקצה.
  7. חוצים לאורך את לבבות הקיסר ומניחים על המחבת פסים, כאשר חלקו הפנימי כלפי מטה ונותנים לחיצה קלה בעת שמניחים על המחבת – לאחר כ 1-2 דקות הופכים את עלי הקיסר לצליה על הצד השני לחצי דקה נוספת.
    לבבות הקיסר יקבלו סימני חריכה, ויתרככו מעט בחלקם הפנימי אך עדיין יציבים ומוצקים.
  8. חוצים לחמניה שידועה בכינויה "לחמניית שמיניה", מורחים מעט מיונז, מניחים את החסה הצרובה וכמות נדיבה של סלט הפטריות והסלאמי ומגישים למישהו רעב במיוחד.

מתכונים נוספים