טיפים לאפייה מוצלחת

אתם לא חייבים להיות מומחים לאפייה או בעלי הכשרה קולינרית, בוגרי תוכניות ריאליטי מתחום הבישול, או אפילו כאלו שמארחים משפחה וחברים לארוחות על בסיס קבוע – בשביל ליהנות מכל היתרונות של אפייה בבית. שלל המתכונים והרעיונות שאפשר למצוא ברחבי הרשת, לצד המטבחים הביתיים (שבימינו, מאוד מאובזרים), מאפשרים לכל אחד מאיתנו להפוך לאופים חובבים עד מקצועיים, תלוי כמובן כמה אנחנו רוצים להשקיע בכך.

אם גם אתם אוהבים לאפות, ואם אפיה זה תחום שמעניין אתכם במיוחד, נרצה לחלוק איתכם כמה טיפים מנצחים לאפייה מוצלחת, כזו שגם תהיה מהנה, וגם תשאיר אתכם עם תוצרים איכותיים ובעיקר טעימים בסוף התהליך. על הדרך נחלוק כמה רעיונות למתכונים שאפשר להכין ממש בקלות. שנתחיל?

הכינו את כל המרכיבים מראש

נניח שאתם רוצים להכין שבלול גבינות בבצק פילאס, מתכון שהוא פשוט יחסית, אבל כן כולל לא מעט רכיבים וכלים שצריך להשתמש בהם. ובכן, רצוי להכין מראש בצורה מסודרת את כל מה שאתם צריכים עבור ההכנה.

בצד אחד הניחו את המרכיבים: בצק פילאס מוקפא לאחר הפשרה, ביצה, מרגרינה, פטריות וגבינה צהובה (או כל תוספת אחרת שאתם אוהבים). ובצד שני הניחו באופן מסודר את כלי המטבח שאתם צריכים: קערת נירוסטה לערבוב, שקית זילוף ומגש אפייה. כשהכול נמצא מול העיניים שלכם זה יהיה הרבה יותר פשוט, נוח ונכון.

אתם לא חייבים להמציא את הגלגל בכל פעם מחדש

רוצים לפנק את המשפחה והחברים עם קינוח מתוק, אבל מרגישים שעוגת טריקולד 3 שכבות זו קפיצת מדרגה גדולה מדי? זה ממש בסדר להתחיל בקטן, וצריך לזכור שבסוף מבחן הטעם הוא זה שקובע, ולא מידת המורכבות של המתכון. כך למשל עם מלאווח תימני קלאסי ומוכר שכולנו אוהבים, אפשר להכין אותו בתוך 20 דקות לכל היותר. אחרי שהכנתם כמה מתכונים פשוטים יחסית, אפשר לנסות להתקדם לשלב הבא.

עם הזמן, נסו לפרוץ את גבולות הניסיון שלכם

איך בדיוק? האמת היא שאין תשובה אחת נכונה לשאלה הזאת וכל אחד יכול למצוא דרכים חדשות לאתגר את יכולות האפייה שלו עם הזמן. נסו למשל לרכוש חומרי גלם ייחודיים שעדיין לא יצא לכם להשתמש בהם בעבר. עם חבילה אחת של בצק עלים לדוגמה, שאפשר לשמור בהקפאה לזמן ארוך, תוכלו להכין שלל מאכלים טעימים ומיוחדים, החל ממאפה בצק עלים וגבינות קלאסי, דרך מאפים ממולאים בבשר טחון, ירקות ותבלינים, ועד לקינוחים מתוקים וקראנצ'ים. אפשרות נוספת היא לבחור מאפה שאתם אוהבים במיוחד, למצוא את המתכון שלו ולאתגר את עצמכם בהכנה שלו, העיקר שתמצאו את העשייה שגורמת לכם להנאה ושיהיה בה אתגר במידה מספקת, שלא יהיה משעמם כמובן.

תנו לחוש היצירה שלכם להוביל אתכם

בישול באופן כללי ואפייה בפרט הם לא פחות מאופנים מסויימים של אומנות. נכון, לפעמים אנחנו מבשלים ואפילו אופים לא מתוך חדווה, אלא באופן אוטומטי, אבל אם כבר החלטתם להיכנס למטבח ולאפות, שווה בהחלט להתייחס לזה בתור חווית יצירה. נסו לדמיין מה אפשר לעשות עם חומרי הגלם שיש ברשותכם, לחשוב איך אפשר לשדרג מתכון קיים ולתת לו טוויסט מיוחד ומפתיע ולהפוך את המאפים שלכם לטובים יותר גם מבחינת הטעם שלהם וגם מבחינה ויזואלית. כך למשל, עם בצק פילו, מיקס של פירות יבשים מתוקים, סוכר חום, בצל ועוף, תוכלו להכין פסטיה פריכה וטעימה לט"ו בשבט או לכל ארוחה חגיגית בזמן קצר ובלי הרבה מאמץ מיוחד.

למעשה, אם תיקחו כמה דקות של מחשבה לפני ההכנה ותנסו להגיע לרעיון חדש ומנצח, יש סיכוי לא רע שזה יעשה את ההבדל הקטן ויעזור לכם להוציא מנה מנצחת.

מי שלא עושה – לא טועה

רוצים כבר להתחיל לאפות, אבל חוששים מפני שאלו הצעדים הראשונים שלכם במטבח? זה לגמרי מובן, אבל צריך לזכור שאפילו הקונדיטורים והאופים הגדולים בעולם לא נולדו עם ידע וניסיון. זה בסדר גמור להתנסות וזה גם בסדר להיכשל במהלך הדרך, כל עוד לומדים מזה ומשתפרים לפעם הבאה. בכל מקרה, זכרו שמי שייהנה מהאוכל שלכם גם ישמח לתת ביקורת בונה וטיפים, וממילא אם אתם מתחילים עם הדברים הפשוטים, אין שום סיבה שזה לא יצליח.

אספנו לכם מגוון מתכוני מאפים מגוון,

אתם עוד פה? רוצו לנסות

בהצלחה ובתאבון!

מאמרים נוספים