עוד פעם שוקולד? רעיונות לאוכל לבית הספר

עוד שבוע עומד להתחיל ואתם כבר מרגישים מבולבלים וקצת אבודים כשאתם מנסים לחשוב מה תכינו לילדים לבית הספר. הארוחה הוא חלק בלתי נפרד מהשגרה של הילדים, בעיקר בתקופת הקורונה המבלבלת והלימודים מול הזום, בה חשוב לשמור על השגרה ככל האפשר. אתם לא לבד, וכמוכם עוד עשרות אלפי הורים בישראל שמוצאים את עצמם ללא פתרונות. האופציה של סנדוויץ' עם ממרח שוקולד בכל יום היא כבר די מאוסה, בטח כשמדובר בתזונה מאוזנת ומגוונת.

אז יש לנו חדשות טובות – אספנו עבורכם כמה רעיונות לכריכים טעימים ומיוחדים ועוד כמה טיפים להגשה שיפתחו את התיאבון של הילדים, כך שאתם כבר לא צריכים להקדיש זמן יקר לחיפושים. אנחנו מזמינים אתכם לנסות וכמובן להוסיף שדרוגים משלכם.

טוסט מנצח

אין כמו טוסט נקניק שתוכלו להכין בקלות ובמהירות על הבוקר. כל מה שצריך זה לחם לבן / כפרי פרוס דק או מה שהילד שלכם אוהב, סלמי קוניאק, מיונז, חרדל וחסה. מניחים את כל הטוב הזה בין פרוסות הלחם ומכניסים לטוסטר חם ולוחצים. צורבים כחמש עד שבע דקות, מצננים מעט ועוטפים בנייר כסף כך שהכריך ישמר טוב. אפשר לארוז רצועות מלפפון דקות ועגבניות שרי שישדרגו ויגוונו את חוויית האכילה של הילד.

סושי רול

זה סושי? זה סנדוויץ'? האמת היא שזה גם וגם וזה פשוט השילוב המושלם. בשביל הכריך הזה לחם לבן הכי יתאים, אבל גם לחמים אחרים בעלי חלק פנימי רך יתאימו. תחילה, חותכים את החלק הקשה, ואת החלק הרך מרדדים בעדינות במערוך עד שמתקבלת שכבה דקה. על השכבה הדקה מורחים מעט מיונז ומניחים פרוסות פסטרמה בטעם ברביקיו. מוסיפים אבוקדו, חסה ורצועות גזר לפי הטעם, ואפשר להוסיף בכיף גם ירקות נוספים שהילדים אוהבים כמו עגבנייה או בצל ירוק. מגלגלים וחותכים לטבעות ממש כמו סושי. המשקיעים יכולים לקשט כל רול עם ירק או רוטב לפי בחירה.

מיני פיתה

כבר יצא לכם לנסות מיני פיתות? אתם יכולים למצוא פיתות כאלה מקמח מלא, שיפון וכוסמין ואפילו פיתות קטנות ללא גלוטן. ראשית חותכים את החלק העליון של הפיתה ליצירת פתח לכיס הפיתה, ומתחילים למלא אותה בכל טוב: שכבת מיונז דקה, ומעליה חסה מסולסלת טרייה, מקלוני גזר, מיני פלפלים טינקרבל פרוסים לטבעות, פרוסות מלפפון חמוץ, ומעליהם הניחו מספר פרוסות של פסטרמה הודו בדבש.

כריך מפורק

יש שיגידו שזה בכלל לא כריך, אבל אם תשאלו אותנו זה הכריך הכי טעים שיש! מה עושים? פשוט מניחים בקופסה יפה את כל המרכיבים, שמהם יכולים הילדים להכין בעצמם כריכים קטנים בבית הספר. הכניסו פיתות קטנות, פריכיות או טוסטונים, פרוסות של פסטרמה הודו תבור, מלפפונים חתוכים (ששווה להגיש בצורה מיוחדת כמו פרחים או לבבות) וכמה קלחי תירס חתוכים שאפשר לאכול בצד.

קוביות מדליקות

דרך הגשה נוספת, ייחודית ומעוררת תאבון שאפשר להכין בקלות בבית. מומלץ להשתמש בלחם דגנים, אותו יש לחתוך מראש לקוביות (ללא החלק הקשה). בתוך הקוביות מרחו מיונז או טחינה בהתאם להעדפה של הילדים ועל זה הניחו חסה, עגבנייה ומלפפון חמוץ, ומעליהם הניחו מספר פרוסות של פסטרמה חזה עוף משובחת. בצד אפשר להגיש עגבניות שרי מתוקות או מלפפונים חתוכים טריים.

טיפים מנצחים ודרכי הגשה מיוחדות לילדים

  1. תכננו את השבוע מראש: לא, אתם לא צריכים לתכנן ברמה של מסעדת שף ולהתחיל לרדת לפרטים הקטנים ביותר, אבל בהחלט שווה להחליט מראש מה תכינו בכל יום בשבוע, מה שיקל עליכם את התהליך וימנע תסכול כשאתם לא מוצאים רעיונות חדשים.
  2. אל תשכחו חטיפים: רצוי חטיפים בריאים, פחות שוקולד וסוכר. מרבית הילדים יאכלו מה  שישימו להם בתיק ואתם בהחלט יכולים לחתוך פירות טעימים ולארוז אותם בצורה יפה, מה  שייתן להם את האנרגיה שהם צריכים.
  3. אפשר גם לשלוח אותם עם סלט מדי פעם: פשוט שמים את כל הרכיבים בקופסת פלסטיק ואת הרוטב ניתן לשים בשקית זיפר. אל תשכחו לשלוח שקית נוספת בה אפשר לאחסן את הקופסה אחרי השימוש, כל עוד הם לא ישכחו אותה בבית ספר.
  4. קופסאות מחולקות: מה שחשוב לזכור זה שאצל ילדים התיאבון קשור הרבה פעמים לאופן ההגשה, "העיניים אוכלות", ולכן מומלץ להקפיד על הגשה אסתטית. ניתן לרכוש קופסאות אוכל צבעוניות שמחולקות פנימית ליצירת הפרדה ושמירה על סוגי המזון השונים, ולמלא כל תא במנה שמרכיבה את הארוחה, בין אם אלו סנדוויצ'ים, ירקות חתוכים, פירות וכן הלאה.
  5. רשימת אלרגניים: נושא חשוב, רגיש ושכיח, ועל כן, צריך להבין שלעיתים לא תוכלו לשלוח רכיבים מסוימים (ובייחוד כשמדובר באלרגיות מסכנות חיים). שווה להכין רשימה ולתלות על המקרר ככה לא תשכחו מה אסור  ומה מותר להביא לבית הספר.
  6. פתקים: דרך ייחודית, כיפית ומשמחת לפתוח את קופסת האוכל ולגלות מה נמצא בה. חשוב להתאים את הפתקים לגיל של כל ילד, ואתם מוזמנים להיעזר בפתקים שהכנו לכם מראש.

לסיכום, אנחנו יודעים שלפעמים הכנת אוכל לילדים יכולה להיראות כמו משימה בלתי אפשרית, במיוחד כשמדובר בכמה ילדים. בכל זאת, אם מתכננים מבעוד מועד, ומוצאים את הדרכים הפשוטות "לצאת מהקופסה", ולהכניס לתוכה שילובים והצעות הגשה שיגוונו לילדים שלכם את ארוחת ה-10 בבית הספר, רואים שזה לא באמת כזה מסובך וזה אפילו יכול להפוך לתחביב נחמד.

מקווים שהצלחנו לעזור ושיהיה בתאבון!

מאמרים נוספים