המבורגר מפנק בהכנה מהירה

המבורגר הוא אמנם מאכל שהומצא בגרמניה ובחלוף השנים הפך למאכל שמאד מזוהה עם ארצות הברית, אבל אין ספק שבמידה רבה כבר מדובר במאכל ישראלי במיוחד, כזה שאהוב על יותר ויותר אנשים, כך שזה בהחלט לא מפתיע שבכל שנה נפתחות המבורגריות חדשות בארץ. למעשה, השאלה על ההמבורגר הטוב ביותר הפכה למתחרה בארץ לשאלה "מהי החומוסייה הטובה ביותר", אחת השאלות השגורות ביותר ואלו שהכי קשה להכריע בהן.

לפני שאתם מתחילים לגלגל שמות, אנחנו רוצים דווקא להציע תשובה לא שגרתית לשאלה הזו, ולהגיד שיכול מאוד להיות שההמבורגר הכי טעים ומפנק שתוכלו להשיג הוא דווקא זה שתכינו בבית, ואפילו לא תצטרכו לעבד בשר טחון ולהכין את הכול מאפס. הנה שלושה רעיונות מעולים להמבורגר טעים ומפנק שאתם יכולים להכין לבד בבית בקלות ובמהירות.

הכי טעים שיש – המבורגר קלאסי.

בינינו, עוד לפני שמדברים על תוספות ושדרוגים, המבורגר טוב מתחיל מקציצה טעימה ואיכותית ומלחמנייה טרייה וקריספית. את ה"המבורגר מחבת קלאסי" של "זוגלובק" תוכלו להכין בקלות ובמהירות בכמה דרכים. אפשר לצלות אותו על הגריל במטבח, לשים אותו בתנור למשך כרבע שעה ואפיל להכין אותו על המנגל. בזמן הזה אנחנו בהחלט ממליצים לשים על הגריל או המנגל את חצאי הלחמנייה, כדי שיקבלו מרקם קריספי ממכר. שטפו וייבשו כמה עלי חסה טריים וחתכו בצל לבן או סגול לטבעות, הוסיפו פרוסות עגבנייה טרייה ועסיסית ומלפפון חמוץ.

לפני שתניחו את הירקות על הלחמנייה הקלויה, מרחו רטבים שאתם אוהבים – אנחנו ממליצים על מיקס מושלם של קטשופ, מיונז ומעט רוטב ברביקיו, אבל אתם לגמרי יכולים להתפרע ולבחור ברטבים אחרים. כעת, כל שנשאר לכם זה להניח את הירקות ואת המבורגר הקלאסי המוכן וקיבלתם המבורגר מושלם שבהחלט לא נופל מהמבורגרים המוכרים במסעדות המובילות.

אם בא לכם לשדרג את ההמבורגר אפילו יותר, אתם יכולים לשלב מגוון תוספות כמו בצל מטוגן, פטריות מוקפצות, פלפלים מוקפצים או כל תוספת אחרת שתעשה לכם טוב בבטן ובלב.

כשאתם באמת רעבים – בורגר ענק עם תוספות מפתיעות

אז אמרנו שבבית אפשר להכין המבורגרים טעימים ומושקעים לא פחות מאילו המוגשים במסעדה, ועם "המבורגר הזהב" של זוגלובק זה לא ייקח לכם יותר מחצי שעה במקסימום. המבורגר זהב הוא בורגר ענק במשקל 400 גרם שיאתגר גם את חובבי ההמבורגרים הגדולים ביותר. אנחנו ממליצים להכין אותו על הגריל או על המנגל, ולקלות מראש את הלחמנייה.

השלב הבא הוא הכנת התוספות המיוחדות שתוסיפו להמבורגר שלכם. יש הרבה תוספות שיוכלו להעשיר את ההמבורגר שלכם – אנחנו ממליצים לתת לדמיון להוביל אתכם עם אפשרויות כמו טיגון ביצת עין מבלי לתת לחלמון להתקשות, ולהניח אותה על הבורגר. החלמון שנוזל על הבשר נותן חגיגת טעמים מיוחדת ושונה. אפשרות מעולה נוספת לחובבי החריף היא הכנה של מיקס בצל מטוגן עם פלפל חריף. תוכלו להשתמש בפלפל רגיל שאפשר למצוא אצל הירקן או בכל סופר, ואם אתם אוהבים חריף אש שווה להוסיף את הזנים המיוחדים כמו חלפיניו וקאיין.

טיפ קטן של אלופים לסיום: אחרי שההמבורגר מוכן, חצו אותו לשניים, יהיה הרבה יותר קל ונוח לאכול אותו.

המבורגר טבעוני מושקע

מי אמר שלצמחונים וטבעונים לא מגיע ליהנות מהמבורגר טעים ומפנק? היום כבר אפשר למצוא הרבה מאד אפשרויות מצוינות להמבורגרים איכותיים מתחליפי בשר, אבל אין ספק שהאופציה הטעימה ביותר, שגם הכי קרובה לדבר האמיתי, זה המבורגר פטריות משובח. חשבתם שיש בו רק פטריות? טעיתם… הוא מכיל גם עדשים וקינואה, שמהווים מקור לחלבון איכותי, מה שהופך אותו לטעים מאוד, וגם ומזין.

מומלץ לצלות את ההמבורגר על גריל או מחבת מספר דקות מכל צד. אפשרויות נוספות להכנה הן צריבה בתנור או טוסטר אובן בתוכנית גריל, וטוסטר לחיץ. מכאן אתם יכולים בהחלט להתחיל להתפרע ולבחור בתוספות מפנקות שאתם אוהבים. עבור צמחונים האפשרות של מיונז או רטבי איולי מסוגים שונים היא מצוינת, ועבור טבעונים ממרח פסטו, עגבניות מיובשות וכמובן הקטשופ הקלאסי שכולם אוהבים יהיו מעולות. שימו לב שגם כאן מדובר על זמן הכנה מהיר במיוחד ותוך רבע שעה אתם יכולים להתפנק עם המבורגר טבעוני עסיסי וטעים במיוחד!

מכינים תוספות? שווה לצאת מהקופסה!

חלק חשוב מהחוויה באכילת המבורגר הן התוספות, והדבר הראשון שחושבים עליו הוא צ'יפס. ובכן, כבודו של הצ'יפס מונח במקומו, אבל אם אתם כבר מכינים בבית, כדאי לחשוב קצת מחוץ לקופסה ולשדרג את המנה עם תוספות מעניינות אחרות. למשל, אפשר להכין פירה נימוח וטעים, טבעות בצל בהכנה ביתית, כדורי פירה או אורז. נוסף על כך, אפשר לשדרג כל המבורגר עם תוספות טעימות כמו נתחי חזה בקר מוקפצים על הגריל, ירקות טריים או מוקפצים. שווה לנסות ולגלות איך ההמבורגר שתכינו בבית יכול להיות ההמבורגר הכי טעים שיש!

בתיאבון!

מאמרים נוספים