אוכל שילדים יכולים להכין: כל הרעיונות לארוחת צהריים שהילדים יכולים להכין לבד

לא תמיד קל למצוא רעיונות חדשים לאוכל לילדים, ובמיוחד כשאתם לא נמצאים בבית כדי להכין להם אוכל טרי על המקום. אתם בוודאי מנסים לבשל כמה שיותר מראש כדי שייהנו מאוכל חם כשהם חוזרים מהמסגרות, וכנראה גם מזמינים להם לא אחת אוכל מבחוץ (הוצאה גדולה יחסית, ופחות לשיטה על המרכיבים והאיכות שלהם). האם אי פעם חשבתם לתת להם לנסות לבשל ולהכין ארוחת צהריים בעצמם? מתברר שזה משהו שהולך ונעשה פופולרי יותר ויותר עם הזמן, ובהחלט יש מאכלים שילדים יכולים להכין לבד ודי בקלות. זה הזמן לחלוק כמה דוגמאות ורעיונות לארוחות כאלה, ורגע לפני, בואו נדבר עוד קצת על הטרנד החם הזה.

ילדים במטבח: מה עומד מאחורי התופעה ההולכת וגדלה?

אם נלך אחרוה בזמן – עשרים שנה לפחות , נוכל לראות שילדים לא לקחו יותר מדי חלק בהכנת האוכל והסתמכו יותר על ההורים. בעבר רוב העבודות לא דרשו כל כך הרבה שעות עבודה כמו היום, אך כיום הדרישות עולות ושעות העבודה מרובות עבור ההורים, מה שלא משאיר הרבה זמן לבשל אוכל חם לילדים.

אם כך, אפשרות אחת היא הכנת אוכל כל יום מראש, פחותפרקטי ומורכב בשגרה העמוסה לעמוד בקצב, מה גם שהרבה פעמים הילדים לא ממש רוצים לחמם אוכל מאתמול ושמחים לאכול דווקא אוכל טרי. תוסיפו לכך את תרבות הבישול עם שלל תוכניות הריאליטי המשודרות כיום, מהן הילדים לוקחים דוגמה ותבינו מדוע יותר ויותר ילדים דווקא מעדיפים לבשל ולהכין לעצמם ארוחות צהריים טעימות.

אוכל שילדים יכולים להכין לבד? הנה כמה דוגמאות

אז למה אנחנו מתכוונים כשאנו מדברים על אוכל שילדים יכולים להכין/ לחמם בעצמם? שניצל תירס זו דוגמה מצוינת – אוכל טעים ומזין שאפשר לאכול בצלחת לצד תוספת שמכינים מראש, ואפשר להכין בקלות בתנור, בטוסטר אובן ואפילו במיקרו בהתאם לגיל וליכולת של כל ילד. נקניקיות טעימות ששמים בלחמנייה זו עוד אפשרות נהדרת, ובדומה לשניצל תירס אפשר להכין אותן בקלות במיקרו, תנור או טוסטר אובן, לשים באופן עצמאי בלחמנייה או לאכול לצד תוספת שאתם ההורים תכינו מראש (אגב, יש כמה תוספות פשוטות שהילדים גם יכולים להכין בעצמם). אלו הן רק שתי דוגמאות למאכלים מוכנים שדורשים מינימום מאמץ בתהליך ההכנה, ושילדים יכולים להכין בקלות.

הילד כבר מכיר את המטבח? למה לא לנסות מתכון שילדים יכולים להכין?

ואם הילדים שלכם כבר די גדולים ומרגישים בנוח בסביבת המטבח, למה לא ללכת על מתכונים פשוטים שהם יכולים להכין לבד ממש בקלות? הכנה של אוכל באופן עצמאי תורמת לתחושת העצמאות והאחריות של הילדים, ולמעשה מקנה להם כישורים חשובים שישרתו אותם בבגרותם, אז כדאי בהחלט להתחיל מגיל צעיר. הנה כמה רעיונות.

נקניקיה בלחמנייה ותוספת של סלט עלים

ארוחה טעימה שאפשר להכין בקלות, ניתן לבשל את הנקניקיוה  במים או לצלות במהירות בתנור. הילדים מכינים לעצמם לחמנייה טעימה עם כל התוספות שהם אוהבים, ואפשר לאכול עם סלט טעים בצד. כדאי להערך מראש  עם שקיות מוכנות של מיקס לסלט וכל מה שהם צריכים לעשות הוא לתבל. רוצים לשדרג להם את הארוחה אפילו יותר? למדו אותם לגלגל את הנקניקיות בתוך טורטייה, פעולה פשוטה למנה פשוטה ומפנקת . אפשר להכין כמובן עם נקניקיות פרימיום, או עם נקניקיות מן הצומח אם אתם מחפשים תחליף צמחוני.

המבורגר מתחליף בשר בלחמנייה עם תוספות

הנה אפשרות נהדרת לילדים שלא אוכלים בשר או שכמחפשים מדי פעם הפוגה ממנה בשרית בצהריים. המבורגר שממש קל להכין ואפשר להכין בתנור, בטוסטר אובן ובמיקרו. שמים על לחמנייה מלאה בכל טוב עם רטבים וירקות (וכל ילד יכול לשים בדיוק מה שהוא אוהב) ואוכלים בתאבון. המבורגר WONDERS מתאים כמובן לא רק בתוך לחמנייה, אלא גם כמנה עיקרית לצד תוספות. כדי להקל על המשימה אפשר להכין מראש במוצאי שבת תוספות טעימות כמו אורז, בורגול, פסטה ועוד וככה אפשר להכין את הבורגר ופשוט לחמם תוספת בצד.

שניצל תירס עם סלט בתוספת/בתוך פיתה

אז דיברנו בקצרה על שניצל תירס, וכנראה שמדובר במאכל המושלם והאידיאלי ביותר לילדים. הוא טעים ומזין, מכינים אותו בקלות ובמהירות ונדיר מאד למצוא ילדים שלא יאכלו אותו בשמחה ובתאבון כשמציעים להם. גם כאן אפשר ללכת על תוספות בצד שהילדים אוהבים ואפשר בהחלט לשים שניצל תירס גם בפיתה או בתוך כריך מכל סוג שהוא. אפשרות נהדרת לילדים שלא אוכלים בשר או רוצים הפוגה צמחונית מדי פעם.

פיצה פיתה

זוהי בלי ספק מנה קלאסית ואהובה שגם ההורים זוכרים בדרך כלל מתקופת הילדות שלהם. פיצה פיתה זה משהו שממש קל להכין משום שאפשר להכין אותה אך ורק במיקרו. כל מה שצריך זה לחתוך פיתה לשתיים, למרוח על כל צד קטשופ או ממרח עגבניות, להוסיף גבינה טעימה ותוספות שאוהבים כמו זיתים, פטריות, בצל, טונה, ביצה וכו׳. מחממים כחצי דקה במיקרו  או מספר דקות בתנור או טוסטר אובן שחומן מראש ומקבלים פיצה מושלמת שילדים אוהבים.

מה חשוב לזכור בכל הנוגע לאוכל שילדים יכולים להכין?

אין ספק שיש יתרונות רבים לכך שהילדים יכינו ארוחות צהריים לעצמם, אבל צריך לזכור שגם יש אתגרים וסיכונים. חשוב לוודא שהאוכל שילדים צריכים להכין מתאים לגיל שלהם, ולזכור שמה שמתאים למשל לילדים בגיל 12 לא מתאים לילדים בגיל 7.

מעבר לכך, חשוב לעבור עם הילדים בעל פה מספר פעמים על הוראות הבטיחות במטבח, ובפרט בדגשים לעבודה עם סכינים ולשימוש באש ובתנורים חמים. לאחר מכן מומלץ בחום לתת לילדים להכין את המנות השונות בנוכחותכם, ולראות שהם עושים זאת בצורה בטוחה וכמובן לתת להם דגשים במידת הצורך. רק אחרי מספר פעמים בהם תוודאו שהילדים שולטים לגמרי בכל הפעולות ומכירים את כללי הזהירות, אפשר לתת להם להכין לבד.

סיכום

כיום ילדים מאד אוהבים לבשל, ובהחלט שמחים על ההזדמנות להכין בעצמם ארוחות טעימות בבית. כאן באתר תוכלו למצוא מגוון מוצרים מעולים שיאפשרו לילדים להכין ארוחות צהריים מלאות ומפנקות בלי הרבה מאמץ, וכך הם ייהנו מאוכל טעים וטרי בכל פעם. אתם ההורים כבר לא תצטרכו לשבור את הראש בכל יום מחדש ולחשוב מה אפשר להכין להם הפעם. זכרו שלפני שיוצאים לדרך חשוב לעבור איתם על כללי הבטיחות ולוודא שהם שולטים בפעולות השונות במטבח ויודעים לבצע אותן ללא סיכון מיותר. והכי חשוב – שיהיה הרבה בתאבון!

מאמרים נוספים