טוסט נקניק: כל הסודות וההמלצות לטוסט נקניק מנצח

אם בזמן האחרון יוצא לכם להיתקל ביותר ויותר מסעדות ודוכנים שמציעים מנה מנצחת של טוסט נקניק מפנק וטעים, דעו שזה ממש לא במקרה. נראה כי המאכל העממי והנהדר הזה הפך לאחת האופציות האהובות ביותר על הישראלים לאחרונה. בואו ננסה להבין מה הופך דווקא את המנה הזו לכל כך אהובה, איך אפשר להכין אותה בבית, ואיזה שילוב של נקניקים יאפשר לכם ליהנות מטעם עסיסי וממכר שתתבאסו כשייגמר.

מדוע טוסט נקניק הפך לכל כך פופולרי?

חייבים לומר כמה מילים על הפופולריות ההולכת וגוברת של טוסט נקניק, ולהבין בדיוק איך זה קרה. טוסטים באופן כללי הם סוג של מאכל מאד ישראלי שמככב בכל בית, והטוסט הקלאסי כולל בדרך כלל לחם, גבינה צהובה וקטשופ או רוטב/רסק עגבניות מכל סוג שהוא, כשהרוב גם נהנים להתפנק עם שדרוגים שונים כמו ירקות, רטבים חריפים, טונה, ביצה ועוד. אז איך הגענו בדיוק לטוויסט העכשווי של טוסט עם בשר בתוכו? ובכן, לא ממש ברור מי היה הראשון שהחליט למכור לקהל הרחב טוסטים עם נקניק ופסטרמות, אבל ככל הנראה התופעה הזו החלה בחיי הלילה עם דוכנים שעובדים עד השעות הקטנות, שקמו בסמוך למקומות הבילוי ברחבי הארץ. המקומות האלו מציעים טוסטים מלחם טרי כמו לחמניות או בייגל, מגוון של ממרחים מעולים, תוספות מפנקות כמו בצל ועגבנייה, וכמובן – סוג אחד או יותר של נקניק או פסטרמה שבדרך כלל גם עוברים תהליך של צלייה קלה על הגריל. מכאן התופעה התפשטה כמו אש בשדה קוצים, ונראה כי הבחירה הקולינרית הזו התאימה בצורה מושלמת לחוש הטעם של הישראלי הממוצע. בואו ננסה להבין מה הופך דווקא את המנה הזו לבחירה המושלמת.

אז מה כל כך מנחם בטוסט נקניק?

ובכן, מה לא? מדובר בסופו של דבר במאכל שהוא השילוב המושלם בין פחמימה מנחמת ומפנקת, קראנצ׳יות בכל ביס וכמובן טעמים עסיסיים בשריים של נקניקים ופסטרמות מסוגים שונים. צריך לזכור שמדובר במנה בטמפרטורה חמה, אבל זה עדיין לא תבשיל. כלומר, ממש קל להכין בבית טוסט נקניק ואפשר ליהנות ממנו בתוך עשר דקות גג, חומרי הגלם הם זולים וממש לא צריך להיות שף דגול בשביל להכין טוסט נקניק טוב. אם לא בא לכם להכין אותו בבית, תוכלו לקנות בקלות בדוכני מזון שונים ברחבי הארץ. כל הדברים האלה מסבירים בהחלט מדוע המנה הזו הפכה לכל כך אהובה ופופולרית, ואם אתם כבר מזילים ריר ומתחשק לכם להכין לעצמכם טוסט מעולה בלי יותר מדי דיבורים, בואו נעבור לחלק המעשי ונראה איך אפשר להכין טוסט נקניק מושלם בבית ממש בקלות.

האם חייבים טוסטר לחיץ או שניתן גם להכין טוסט נקניק במחבת?

אז כן, טוסט נקניק אפשר ואף רצוי להכין עם טוסטר לחיץ, ואם יש לכם אחד כזה בבית אז לגמרי תוכלו להשתמש בו בשביל זה. עם זאת, אם אין לכם אפשרות להשתמש בטוסטר לחיץ, זה ממש לא אומר שאתם צריכים לוותר על האפשרות של הכנת טוסט נקניק מפני שתוכלו להכין אותו בקלות על המחבת. איך בדיוק? קולים משני הצדדים שתי פרוסות של לחם ולאחר מכן צולים קלות את הנקניקים והפסטרמות. כשהלחם קראנצ׳י ופריך אפשר למרוח את כל התוספות, לשים את הבשר ופשוט לאכול בתאבון. רוצים ליהנות מהאפקט המעיכה? הניחו את הטוסט הסגור על המחבת ומעליו הניחו מחבת כבדה נוספת או צלחת. תנו לכריך "להימעך" מספר דקות ותקבלו טוסט נקניק נהדר שלא שונה בהרבה מטוסט שתכינו בטוסטר לחיץ.

ההמלצות שלנו לטוסט עם נקניק:

סוג הלחם

מה שהכי כיף זה שאפשר להכין טוסט נקניק איכותי פחות או יותר עם כל סוג של לחם. אם אתם נמצאים בבית ורוצים להכין טוסט נקניק טעים באופן ספונטני, כל סוג לחם יעבוד, לחם פרוס הכי פשוט שיש או פיתות ולחמניות שהפשרתם זה עתה (ממילא מדובר בלחם שקולים, ולכן סביר מאד שלא נרגיש הבדל משמעותי גם אם מדובר בלחם לא טרי שהוצאנו מהמקפיא. זה אפילו פתרון מצוין ללחם פחות טרי שלא רוצים לזרוק). אם בא לכם לשדרג את הטוסט שלכם, אנחנו ממליצים בחום על טוסט נקניק עם לחם מחמצת משובח או ג׳בטה טרייה.

אלו הם הסוגים שאנחנו הכי אוהבים.

ממרחים

כאן זה המקום להיות יצירתיים וללכת עד הסוף עם הטעמים שאתם הכי אוהבים. סוגים שונים של איולי יעשו עבודה נהדרת, מיונז קלאסי הולך תמיד מצוין. כמובן שאפשר להתפרע עוד יותר ולפנק את עצמכם עם רטבים אחרים שאתם אוהבים כמו פסטו, רוטב שום קלאסי, אלף האיים, ממרח עגבניות מיובשות, טפנד זיתים, צ׳ימיצ׳ורי, ממרח ארטישוק, רטבים במידות חריפות שונות ועוד.

הקראנץ׳ המושלם

סוד הקסם של כל טוסט נקניק מוצלח הוא בקראנץ׳, ואת האפקט הנפלא הזה שמרגישים בכל ביס אפשר להשיג ממש בקלות. איך? פשוט מאד. הכינו מיקס של שמן זית ושום כתוש ומרחו היטב על החלק החיצוני של הלחם. הצעד הזה יוסיף פריכות חלומית בכל ביס וכמובן טעם נוסף נהדר לטוסט שלכם. זה אולי יוסיף עוד שלב בעבודה ופחות יתאים אם בא לכם ארוחה מהירה יותר (ובעיקר אם מדובר בארוחה בשעה מאוחרת, ובמיוחד בשביל זה יש לנו כמה טיפים לארוחת לילה קלילה ומהירה), אבל זה בהחלט ישדרג טעמים.

והעיקר- הבשר :

ועכשיו אנחנו מגיעים אל גולת הכותרת – הנקניק. נראה שכאן האפשרויות שלנומגוונות מאד , ואין שום סיבה שלא לפנק את עצמנו עד הסוף.

האפשרויות הקלאסיות והאהובות ביותר על ישראלים לטוסט נקניק הם בלי ספק רוסטביף פרימיום קורנביף פרימיום וצלעות אסאדו, שלושה סוגים שונים של בקר שהולכים פשוט מעולה בטוסט נקניק. באופן כללי נקניקי בקר הם מעולים לסוג הזה של מכאן שווה בהחלט גם להכיר את האפשרות לטוסט נקניק עם חזה בקר דק דק, שהוא בלי ספק אחד הנקניקים הכי מתאימים לטוסט נקניק, בגלל הטעם העשיר והמרקם הדקיק שיאפשר לכם להתאים את כמות הנקניק לטוסט בהדרגה.

אם אתם רוצים ללכת על טוסט נקניק מפנק ויש אף שיגידו טוסט גורמה המשלב שני סוגים של נקניקים אנחנו ממליצים בחום לנסות טוסט סלמי מעושן איטלקי בשילוב עם פסטרמה הודו ברבקיו בג׳בטה פריכה עם ממרח חרדל דיז׳ון גרגרים וטבעות בצל סגול.

לסיכום

אין ספק שטוסט נקניק זה אופציה מצוינת לנשנוש או לארוחה קלה ומהירה, כמובן שגם אתם מוזמנים לפנק את עצמכם בכל זמן. היתרון הוא שזה כריך שממש קל להכין, ושאפשר לשדרג בקלות עם סדרת הפסטרמות והנקניקים המשובחים של זוגלובק. אם אתם מחפשים רעיונות לארוחות טעימות ופשוטות בסוף היום, זו אופציה מעולה שתוכלו להכין בעצמכם בלי הרבה מאמץ, וזה הזמן ללכת ולפנק את עצמכם בארוחה שאתם אוהבים.

מאמרים נוספים