שולחן שוק בשרי: כך תעשו את זה בעצמכם - המדריך המלא

אם גם אתם מבלים לא מעט זמן ברשתות חברתיות, כנראה שכבר יצא לכם להיחשף לאחד הטרנדים הקולינריים החמים והמעניינים ביותר של השנים האחרונות – שולחן השוק. נראה כי יותר ויותר בוחרים בסגנון האוכל הזה באירועים מסוגים שונים, ואין ספק שזה משהו שיש לו הרבה מאד יתרונות ויכול להקפיץ בקלות כל חגיגה ואירוע. אז אם גם לכם מתחשק להרים בקרוב שולחן שוק מפנק ובא לכם לעשות זאת בעצמכם, שווה לדעת שזה אפשרי. במדריך שהכנו עבורכם נדבר על התופעה של שולחן שוק, על סוגי האוכל שכדאי לדאוג להם כשמארגנים שולחן כזה, ועל כל מה שחשוב לקחת בחשבון לקראת האירוע.

מה זה שולחן שוק?

הטרנד החם הזה שנמצא בזמן האחרון בכל מקום, הוא בלי ספק תולדה של תרבות האוכל האינסטגרמית שהתפתחה בשנים האחרונות. יותר ויותר אנשים אוהבים לאכול עם העיניים, ומעבר לאוכל שהוא טעים וטוב, כולם רוצים גם חוויה אסתטית מיוחדת ושונה. על רגל אחת, שולחן שוק זה בעצם מוטיב מרכזי להסעדה ואירוח באירועים שונים, ומדובר בעצם בשולחן גדול שערוך בצורה מיוחדת עם מגוון של מאכלים אותנטיים בסגנון ישראלי ים תיכוני, ממש כמו ארוחה שאפשר להרכיב בביקור באחד השווקים בישראל. הרעיון הזה הוא רעיון מנצח בכל אירוע כמעט – מפגשי חברים, מסיבות רווקים/רווקות, פגישות מחזור, ימי הולדת, בריתות ובר מצוות ולמעשה כמעט בכל סוג של אירוע.

בגלל הפופולריות הגבוהה של הטרנד הזה, ניתן למצוא אנשים שניתן לרכוש את השירות שלהם לארגון של שולחן שוק וכמובן שאפשר לעשות זאת לגמרי לבד.

שולחן שוק בשרי – מה הוא כולל בדרך כלל?

מה שיפה זה שאין קו אחיד ותפריט נוקשה כשמארגנים שולחן שוק, אפשר לעוף עם הדמיון. לרוב אנחנו מדברים על אוכל רחוב בסגנון ישראלי/ים תיכוני, ממש כמו אוכל שנוכל למצוא בדוכנים בשווקים שונים ברחבי הארץ. בדרך כלל נראה על שולחנות שוק שניצלים טריים, פלטות מטוגנים עם פסטלים וסיגרים, פלטות של ירקות טריים וזיתים, מגוון מטבלים כמו טחינה ביתית מעולה, טפנד זיתים, עגבניות מיובשות, לחמים טריים ובעיקר חלות חמות באווירה של יום שישי. אפשר לעוף עם הדמיון, להגיש בורגרים, נקניקיות ועוד מגוון בשרים טעימים ששמים בפיתה ובחלה.

מה עלינו לקחת בחשבון בעת תכנון שולחן שוק ביתי?

עוד לפני שנגיע לגולת הכותרת ונדבר בפירוט על האוכל שכדאי לארגן לשולחן שוק, חשוב לגעת בכמה נקודות מרכזיות שיש לקחת בחשבון:

  • כמות המשתתפים: חשוב לקחת בחשבון את כמות המשתתפים. שולחן שוק זו חוויה מאד אסתטית, ורבים שוכחים שבסופו של דבר מדובר באירוח עם סועדים ואנחנו לא רוצים להגיע למצב שאין מספיק אוכל לכולם. ודאו שאתם יודעים מה מספר המשתתפים, ולאחר מכן תכננו את הכמויות כך שלכל סועד תהיה מנה וחצי ליהנות ממנה. מכאן תוכלו להכין את האוכל ולסדר אותו על השולחן.
  • מזג האוויר והמיקום: אין ספק שיש משהו מאד מיוחד בחוויה של שולחן שוק בחוץ, צריך לזכור שזה לא תמיד מתאים. שולחן שוק בחורף כשממש קר בדרך כלל לא יתאים בחוץ, וגם חום כבד עשוי להרוס את החוויה ללא הצללה או קירור בסיסי. בהתאם לתאריך המיועד, בחרו מיקום מתאים ואם צריך אז כדאי לדאוג למקום סגור ונעים.
  • אלרגיות/מגבלות כשרות: לפני שאתם עושים קניות ובוחרים תפריט לשולחן השוק, חשוב להבין אם יש אורחים עם אלרגיות למזון מסוגים שונים או כאלו השומרים כשרות. תוכלו בהחלט למצוא מזונות ללא אלרגניים ספציפיים וכן לקנות מזון בכשרות הרצויה.
  • טבעונים/צמחונים שמשתתפים באירוע: לבסוף – אל תשכחו שהיום הרבה מאד אנשים מקפידים על תזונה צמחונית או טבעונית. זה לא אומר שאתם צריכים לוותר על בשר כמובן, אלא רק לדאוג לאופציות בשביל מי שלא אוכל בשר. מיד נדבר על אוכל שמתאים בשולחן שוק וניתן גם כמה אופציות נהדרות כאלו.

הרעיונות שלנו לעיצוב שולחן שוק בשרי ביתי שופע שיגנוב את ההצגה

אם אתם רוצים לארגן שולחן שוק מפנק בעצמכם, הנה המאכלים ששווה לדאוג להם בשביל שולחן שוק מקצועי:

ירקות טריים לרעננות נחוצה

ירקות זה בלי ספק טאצ׳ טרי, מרענן וחשוב למדי לכל שולחן שוק מפנק. אפשר לבחור בכל מה שמתאים בעונה כמו מלפפון, גזר, צנונית, גמבה, גזר ועוד. אל תשכחו לסדר אותם בצורה אסתטית, אפשר למצוא באינטרנט המון רעיונות ומדריכים לחיתוך מיוחד של ירקות (אם יש לכם מכשיר שחותך בצורה מיוחדת זה לגמרי יכול לעזור). סדרו יפה על פלטות ומגשים, ואפשר גם לזלף קצת שמן זית מעל ולתבל במלח.

רטבים וממרחים מיוחדים שישדרגו כל מנה

רטבים הם חלק חשוב בשולחן שוק, הם אלו שמייצרים גיוון וחגיגה של הטעמים. זכרו שמגישים בדרך כלל גם שניצלים ובשרים בחלות ובכריכים, אז שווה לדאוג לכמה שיותר רטבים שכל אחד יכול להרכיב לעצמו את הכריך המושלם. אפשר ללכת על סוגים שונים של טחינה, איולי, פסטו, צ׳ימיצ׳ורי, טפנד זיתים, ממרח עגבניות, מטבוחה, חומוס ועוד.

אין כמו לחם טרי שיצא מהתנור

הלחם הוא בלי ספק חלק חשוב ומשמעותי משולחן שוק מוצלח. אנחנו ממליצים לקנות אותם בסמוך ככל האפשר למועד האירוע, וכך האורחים ייהנו מלחם טרי. בא לכם לאפות? מעולה, הזדמנות מצוינת לשדרג את השולחן. חשוב לבחור לחם מתאים בסטייל של השוק, וחלות זה הרעיון המוצלח ביותר, אבל גם לחמניות טריות עגולות זו אפשרות לא רעה בכלל. אם אתם יודעים שמגיעים סועדים שלא אוכלים קמח לבן, אז חשוב להצטייד מראש גם בחלות ולחם מקמח מלא.

אל תתנו לשם של התוספות להטעות – הן לא פחות מלב המנה

רגע לפני שמגיעים לבשר, חשוב גם לדאוג לתוספות נהדרות. אם אתם שואלים אותנו, כל מה שמטוגן הולך נפלא ומתחבר לקונספט, אז שווה להגיש תוספות כמו צ׳יפס (אפשר ומומלץ לשלב עם צ׳יפס בטטה), טבעות בצל, כדורי פירה מטוגנים, ועוד. שמרו על מגוון,  ושימו לב שאתם לא הולכים על כמות גדולה מדי ומשאירים מספיק מקום לדבר האמיתי.

ומה עם הדובדבן שבקצפת?

אסור לשכוח את החלקים הכי טעימים ומפנקים בשולחן שוק – הבשר.

שניצלים והמבורגרים הם  הבחירה הקלאסית בהרכבה אישית,, אנחנו ממליצים בחום על המבורגר זהב או על קבב זהב שבהחלט מתאים לשולחן שוק באווירה ים תיכונית (מתאים כמובן עם טחינה, חריף ירקות ולחם טרי). אם מתאים לכם שולחן קליל מבלי לטגן או לצלות בשר, אפשר לבחור בשולחן שוק עם פסטרמות ונקניקים, ומומלץ בחום לשדרג עם נקניק פרוס פרימיום. אם בא לכם ללכת על אפשרות ביניים, אז הרעיון של שולחן שוק עם נקניקיות בלחמנייה בהרכבה זה רעיון מעולה גם כן, מומלץ להתפנק ולהגיש נקניקיות פרימיום.

כמו שהבטחנו, אם לאירוע מגיעים צמחונים וטבעונים, אז חשוב לדאוג להם מראש. אנחנו ממליצים בחום על כל המוצרים מסדרת WONDERS OF NATURE ובפרט על בורגר WONDERS טבעוני – תחליף בשר איכותי שיאפשר גם לצמחונים וטבעונים ליהנות משולחן שוק בסגנון המבורגרים בהרכבה אישית. ששווה להכיר את האופציות של נקניקיות WONDERS ויש אפילו נקניקיות חריפות אש לחובבי הז׳אנר.

לסיכום

שולחן שוק בהכנה עצמית זה משהו ששווה וכיף לארגן, וזה יכול לחסוך לכם לא מעט כסף. מעבר לכך, תוכלו לתכנן שולחן שוק בדיוק בסטייל שלכם מבלי להתפשר על כלום. אל תשכחו לדאוג לפרטים הבסיסיים – מיקום, מספר משתתפים, מזג אוויר ואילוצים תזונתיים (אלרגיות, צמחונות, כשרות וכו׳), ומכאן והלאה זה הזמן להתחיל לרדת לפרטים הקטנים ולתכנן שולחן שוק מפנק ממש כמו שאתם מדמיינים. תהנו!

מאמרים נוספים