המדריך המלא למשתחררים לעתיד: כך תארגנו פריסת שחרור בלתי נשכחת!

השירות הצבאי הוא בלי שום ספק אחת התקופות המשמעותיות עבור חיילים וחיילות, אפילו שהרבה צעירים שנמצאים במסגרת הזו מחכים בכיליון עיניים ליום השחרור, בדרך כלל גם יש בזה משהו קצת עצוב, כשצריך כמובן להיפרד מכל המפקדים והחברים ליחידה. חשוב לסכם את התקופה הזאת כמו שצריך, הרבה חיילים בוחרים לפרגן לחברים בפריסת שחרור מפנקת: מפגש של כל החברים והסגל עם אוכל טעים ואווירה מיוחדת, מילות פרידה, העלאת זיכרונות ובדרך כלל גם הרבה מאד צחוקים. אז איך תהפכו את פריסת השחרור שלכם לאירוע מקורי ומהנה באמת, ולא עוד מטלה שצריך לסמן עליה וי? בואו נדבר על האווירה, על האוכל, הקונספט שתבחרו וכל מה שצריך בעצם לדעת.

האווירה היא המפתח

אז לפני שאנחנו מתחילים ויורדים לפרטים הקטנים והטכניים יותר, חשוב מאד לדבר על האווירה שצריכה להיות בכל פריסת שחרור טובה. צריך לזכור שפריסת שחרור זה אירוע מאד מיוחד. הוא מסמל מצד אחד את הדרך הארוכה והמפרכת שעבר החייל, ומראה לשאר החברים שחלקם אולי קצת מיואשים אפילו, שמתישהו זה נגמר ושאין דבר כזה שירות צבאי שלא מגיע לסופו. בדיוק בגלל זה, האווירה צריכה להיות קלילה, כיפית וזורמת עד כמה שרק אפשר אתם לא רוצים אירוע נטול משמעות, ולכן חשוב להכניס רגעים מרגשים, כמו: חלוקת המתנות שנדבר עליה בהמשך, המילים של המפקדים לחייל שמשתחרר, סיפורים מצחיקים וזיכרונות שמעלים החברים ליחידה. זכרו שבסופו של דבר, אם האווירה תהיה קלילה, מצחיקה וגם קצת מרגשת, זה לא באמת משנה מה תעשו, כנראה שזאת תהיה פריסה מוצלחת.

בחרו קונספט לפריסה

השלב הבא הוא לבחור את הקונספט שאתם רוצים לפריסת השחרור שלכם. המילה פריסה רומזת על הכיבוד והאוכל הטעים שהחייל המשתחרר מביא לאירוע, ואין ספק שבשביל שאר החיילים שאוכלים רוב הזמן מנות קרב או בחדר האוכל הצבאי, זה דבר מפנק ביותר. בדיוק בגלל זה כדאי לחשוב טוב לאיזה כיוון אתם רוצים ללכת. אולי ארוחת בוקר טעימה עם גבינות, בורקסים, מאפים וממרחים? ארוחת צהרים עם אוכל ביתי טעים שתכינו מראש? מפגש על האש מפנק עם בשרים עסיסיים בצהריים או בערב? כמו כן, חשוב לקחת בחשבון את מספר המשתתפים. אם אתם עושים פריסה לכל היחידה עם כמות גדולה של אנשים, יכול להיות שכיבוד קל יתאים יותר. אם זו פריסה מצומצמת עם החברים הקרובים בלבד, אפשר כבר ללכת על ארוחה מפנקת יותר. פריסת השחרור היא אמנם אירוע עבור החייל המשתחרר, אבל הפירגון באוכל הוא כל כולו מהחייל לחברים, וכדאי ללכת על מה שהם אוהבים. אנחנו בטוחים שאתם מכירים את החבר'ה שלכם הכי טוב, והאמת היא שזה גם בסדר גמור להתייעץ עם חבר או שניים מהיחידה.

מה אסור לשכוח להביא?

אז לפני שנגיע לחלק החשוב ביותר – האוכל, בואו נדבר על כמה דברים שאסור לכם לשכוח ולהביא:

  • שתייה: הרבה מאד חיילים דואגים לאוכל ומשקיעים בארוחה ושוכחים להביא שתייה לאירוע. תזכרו שהחברים שלכם אוהבים גם להתפנק עם שתייה טובה ודאגו למשקאות קלים ומוגזים.
  • כלים חד פעמיים: זה הכי לא כיף לראות אוכל ושתייה מולנו בלי שיהיה לנו איך להנות מהם. אל תשכחו לדאוג לצלחות חד פעמיות, כוסות, סכו"ם ומגשים אם צריך. טיפ מאיתנו: כדאי לבחור בכלים מתכלים שלא יזיקו לסביבה לאחר ההשלכה שלהם לפח.

הגענו לחלק החשוב ביותר והעיקרי בפריסת השחרור שלכם – האוכל.

כמובן שאתם יכולים לקחת את זה לאן שאתם רוצים, אבל תזכרו שתמיד יש מגבלות, בין אם זה הקושי להביא לבסיס דברים מסוימים ובין אם מדובר על כמות גדולה של אנשים שמחייבת הוצאה כבדה שמרבית החיילים לא יכולים להרשות לעצמם. בדיוק בגלל זה אנחנו רוצים לתת כמה רעיונות לאוכל שאתם בהחלט יכולים להביא, בלי הוצאות גדולות.

  • המבורגר בהכנה מהירה: נדיר ביותר למצוא יחידות (ולא משנה באיזה יחידה מדובר) וקבוצות של חיילים שלא אוהבות להתפנק עם בשרים על האש, ארוחת צהרים או ערב של המבורגרים זה דבר מצוין כי זה קל ופשוט להכנה ולגמרי מפנק. ניתן לרכוש המבורגר בהכנה מהירה כדי לחסוך זמן, עם לחמניות, רטבים וירקות חתוכים, ואפשר להגיש תוספות כמו צ'יפס או טבעות בצל. אל תשכחו שתייה קרה מוגזת ואתם פחות או יותר מסודרים.
  • ממרחים: ממרחים טעימים זה משהו שיכול לשדרג בקלות כל ארוחה שהיא. הם מתאימים בארוחות בוקר עם לחם טרי, משדרגים ארוחות על האש וארוחות באופן כללי, ומתאימים גם אם החלטתם להגיש כיבוד קל בלבד. ניתן להביא ממרחים כמו איולי פסטו, ממרח שעועית עם שום ולימון, טחינה, עמבה ועריסה וכל מה שבא לכם בעצם.
  • מאפים מיוחדים: בדומה מאד לממרחים, גם מאפים מיוחדים זה משהו שממש קל ופשוט לארגן והם יתאימו כמעט לכל קונספט של פריסה שתבחרו. אלו יכולים להיות מאפים מלוחים כמו מלוואח קלצונה, שבלולי גבינה בבצק פילאס וגם מאפים מתוקים כמו פסטייה, בקלוואה או מקלות מתוקים עם שוקולד ואבקת סוכר.
  • לא לשכוח את הצמחונים: מה שלא יהיה, חשוב שלא לשכוח את הצמחונים ביחידה שלכם, ורוב הסיכויים שיש לכם חבר או חברה כאלה. אם אתם עושים על האש אפשר לארגן מראש תחליפי בשר, להכין להם אנטיפסטי או מאפים עם גבינות והאמת היא שממרחים ומאפים עליהם דיברנו זה פתרון מצוין עבורם. העיקר שלא תשכחו אותם.

 

החלטתם לעשות מנגל? מעולה. אל תשכחו לדאוג לכל הלוגיסטיקה לפני. דאגו למנגל איכותי, לפחמים טובים שתדליקו בקלות, לבצל ושמן בשביל לנקות את הרשת ולכל שאר הדברים החשובים. אם אתם לא ממש אשפי נפנוף, אל תתביישו להיעזר בחברים שעושים את זה כמו שצריך.

אחרי האוכל הגיע הזמן לחלק את המתנות

ואחרי שכולם אוכלים ונהנים, מגיע הרגע של חלוקת המתנות שמעניק החייל המשתחרר לחברים ולמפקדים. אתם יכולים ללכת לאיזה כיוון שאתם רוצים, רק צריך לשים לב שאף אחד לא נשאר בטעות בחוץ. אפשרות מצוינת היא לתת מתנה משותפת אחת לכל החברים (למשל, קונסולת משחק או טלוויזיה שאתם משאירים בבסיס) שתשמש אותם. כמו כן, לחברים וגם למפקדים אפשר להעניק מתנות יפות וסמליות כמו תמונות ממסוגרות עם הקדשה או פריטים קטנים וממותגים (מחזיקי מפתחות, מגבות וכן הלאה). אם יש לכם ציוד בעל ערך סנטימנטלי שאתם רוצים להעניק לחברים כמו וסט, כיסוי חוגר, כיסוי דסקית, רצועה לנשק, נעליים מיוחדות ועוד פריטים בסגנון, זה בהחלט רעיון מצוין.

סיכום

פריסת השחרור הוא  אירוע קליל, מהנה ומרגש, וכדי שהוא יהיה כזה, חשוב לארגן אותו כמו שצריך. אל תשכחו לבחור את הקונספט המתאים, לדאוג לאוכל טעים ומפנק ולהכין מראש את כל המתנות – אין ספק שתהנו מפריסת שחרור מהנה שתפתח את החיים האזרחיים ברגל ימין. שיהיה בשעה טובה ובהצלחה באזרחות!

מאמרים נוספים