המדריך לסטודנט: כל הטיפים המומלצים ב-2022

בשעה טובה ומוצלחת אתם פותחים את הפרק האקדמי בחיים שלכם – ברכות! אין ספק כי מדובר בתקופה מיוחדת ושונה, מלאה ברכישת ידע חדש וצבירת כלים שישרתו אתכם בשוק העבודה בהמשך הדרך, וכזו המלאה בחוויות: מכירים אנשים חדשים, יוצאים לבלות בפאבים ומועדונים בשעות הפנאי ונהנים מחוויה הסטודנטיאלית. כדי שחווית הלימודים שלכם תהיה הכי טובה שיש, יש כמה דגשים חשובים ששווה לזכור, ובדיוק בגלל זה הכנו עבורכם את המדריך השלם ובו כל הנקודות החשובות. אז קדימה, בואו נתחיל!

הכינו רשימת ציוד

באופן טבעי אתם עומדים להזדקק ללא מעט ציוד מסוגים שונים, וכדי להיות ערוכים מומלץ להכין רשימה מסודרת מראש. הרשימות כמובן ישתנו בין אדם לאדם אבל יש פריטים שהם בגדר חובה לכל סטודנט:

  • ציוד ללימודים: הדבר הבסיסי והחשוב ביותר. כלי כתיבה, דפים, תיקיות, קלסרים ועוד. חשוב כמובן גם לדאוג למדפסת אם אתם מתכוונים להדפיס בעצמכם, ואם אין ברשותכם מחשב נייד, זה הזמן לשקול רכישה של דגם מומלץ שישרת אתכם בכל תקופת הלימודים.
  • ריהוט: אם אתם מתכוונים לעבור דירה לאזור מוסד הלימודים, חשוב להכין רשימה מפורטת של כל הרהיטים שצריך לרכוש או להשיג לקראת המעבר.
  • ביגוד וציוד נוסף: אם במסגרת הלימודים תהיו רחוקים מהבית של ההורים לתקופות ארוכות, שווה גם לרענן את המלתחה ולבחור בגדים טובים לתקופת הלימודים בהתאם לעונה ולמקום בו תגורו.

תכננו את המסלול

הקפידו תמיד לתכנן את מסלול ההגעה שלכם בכל יום ללימודים, בין אם אתם מגיעים ברכב פרטי ובין אם נוסעים בתחבורה ציבורית. הביאו בחשבון את העומסים בכביש בשעות מסוימות ועוד משתנים חשובים כמו עומס הנוסעים ברכבת או באוטובוס או את התור בבידוק הביטחוני בכניסה למוסד הלימודים. פעולות אלו יבטיחו שתגיעו בזמן וימנעו עוגמת נפש מיותרת.

בבית: דאגו לסביבת למידה מאורגנת ושקטה

החיים של הרבה סטודנטים נוטים להיות עמוסים וספונטניים, לכן חשוב שתדאגו מראש לפינה שקטה, נקייה ומסודרת לזמן שאתם צריכים ללמוד ולכתוב עבודות. אל תשכחו את המטרה שלכם – לסיים את התואר בהצלחה, דאגו שלצד כל הכיף והבלגן, תהיה לכם פינה אחת שקטה ללמוד בה.

התנהלות כלכלית נכונה

אין ספק שתקופת הלימודים היא אחת התקופות המאתגרות בפן הכלכלי עבור סטודנטים. מצד אחד צריך ללמוד, להשקיע ולהגיע לשיעורים, ומצד שני יש צורך בסיסי להתפרנס ולממן את הוצאות המחייה לצד שכר הלימוד  וכך יוצא שסטודנטים רבים מחפשים עבודות מזדמנות, מלגות ומענקים כספיים.

הסוד להצלחה בעניין זה הוא תכנון כלכלי נכון ומסודר. אנחנו ממליצים לערוך רשימות מסודרות של כל ההוצאות וההכנסות שלכם, להבין מה אתם צריכים וחייבים לרכוש בקרוב ומה נחשב למותרות ואפשר לדחות. ככה תוכלו לצלוח את התקופה הזו בצורה הטובה ביותר.

לא לשכוח לאכול

כדי להצליח להישאר מרוכזים ולתת את המקסימום בלימודים, אתם חייבים לדאוג לתזונה מסודרת, עקבית ומזינה וגם טעימה בשביל מצב הרוח. בשל העומס בלימודים, סטודנטים רבים לא מצליחים לדאוג לאכול מסודר ומזין. בדיוק בגלל זה נחלוק אתכם כמה רעיונות מושלמים לארוחות מזינות וטובות שאפשר להכין בקלות.

כשממש רוצים להשקיע: מתכונים לארוחות צוהריים

חשוב שנדע להכין לעצמנו ארוחות קטנות, מהירות ומזינות במהלך היום, אנחנו ממליצים לפחות שלוש פעמים בשבוע לדאוג להכין ארוחה גדולה ומזינה. כאן תוכלו למצוא מתכונים לארוחות צוהריים נהדרות שאפשר להכין בקלות – רעיונות מדליקים וטעימים כמו ריזוטו נקניקיות, שניצל בורגר בלחמנייה, סינייה קבב מעולה ועוד.

נשנוש בקטנה

חשוב להרחיב את הרפרטואר שלנו לנשנושים מהירים ומזינים, כי במהלך יום הלימודים לרוב אין זמן ופנאי להכין ארוחות גדולות. כריכים הם אפשרות מצוינות, מהירה וטעימה שכולם יודעים להכין. כאן תמצאו מתכונים לכריכים מיוחדים שאולי לא יצא לכם לחשוב עליהם. שווה להוסיף לתפריט באופן קבוע נשנושים בריאים נוספים כמו פירות וירקות, אגוזים ושקדים, חטיפי אצות ועוד.

לא שוכחים את הצמחוניים והטבעוניים

נמנעים מאכילת בשר ומוצרים מן החי? אתם חייבים לוודא שגם אתם צורכים תזונה טובה ומזינה באופן קבוע. נכון, זה יכול להיות לפעמים מאתגר למצוא מנות מתאימות ואוכל טוב, מזין וטעים ובדיוק בגלל זה חשוב להכיר רכיבים שעוד לא יצא לכם להשתמש בהם ולנסות בכל פעם משהו חדש. כאן תוכלו למצוא מתכונים צמחוניים וטבעוניים מצוינים, ולמען האמת גם פשוטים להכנה כמו בצל ממולא בתחליף בשר טחון Wonders, , שניצל תירס לצד ירקות בתנור, תבשיל נקניקיות טבעוניות, ועוד.

לסיכום

עכשיו אתם יודעים בדיוק למה יש לדאוג כשמתחילים ללמוד – הכינו את רשימת הציוד מראש, עצבו לעצמכם פינת למידה נוחה, שקטה ומסודרת ונסו להיות שקולים ומסודרים מבחינה כלכלית עד כמה שרק אפשר. והכי חשוב, אל תשכחו לדאוג לעצמכם ולאכול אוכל טוב ובצורה מסודרת. מומלץ בחום להיכנס לאתר זוגלובק, להכיר מתכונים קלים, מהירים וטעימים במיוחד. תוכלו לרכוש את המוצרים של רשת זוגלובק בכל רשתות השיווק ולהכין לעצמכם ארוחות טובות וטעימות בבית, בדיוק כמו במתכונים. אנו מאחלים לכם הרבה הצלחה וחווית לימודים טובה.

מאמרים נוספים