טיפים לארוחת לילה קלילה ומהירה

אורח החיים שלנו הוא דינמי, מהיר ומאוד תובעני, ולכן לחלק מאיתנו קשה לשמור על אורח חיים בריא ושעות קבועות לארוחות. לרוב אנחנו מקפידים על 3 ארוחות ביום, אבל מה לגבי ארוחות הביניים? כשחוטפים משהו מהיר בדרך לעבודה, מזמינים אוכל באמצע היום כשאין לנו זמן לבשל, או כשאנחנו רעבים בלילה ורוצים חטיף קטן לפני השינה. החטיף הקטן לפני השינה, שהוא בעצם ארוחת לילה, יכול להיות דבר טוב אם עושים את זה כמו שצריך. בדיוק לצורך זה אנחנו רוצים לחלוק כמה טיפים מנצחים להכנת ארוחת לילה קלילה וטעימה וגם כמה רעיונות למאכלים שקל ופשוט להכין בזמן קצר.

מה ארוחת לילה צריכה להכיל?

אוכל כבד לפני השינה אינו מומלץ, מאחר שפעולת העיכול עשויה לפגוע באיכות השינה. לעומת זאת, פחמימות מורכבות יתעכלו מהר ויגברו את ייצור הסרוטונין במוח, מה שיעזור לנו לישון טוב יותר. ארוחת לילה קלילה תכלול דגנים מלאים, פירות וירקות (אלו מתעכלים הכי מהר מכל אבות המזון), מוצרי חלב דלי שומן, ביצים וחלבונים. האם זה אומר שלא כדאי לאכול בשר? ובכן, בהחלט לא כדאי לשים סטייק על הגריל שעה לפני שאתם עולים למיטה, אבל יש מוצרים בשריים שיתאימו לארוחת לילה ומיד נדבר גם עליהם.

מה אפשר לאכול בארוחת לילה משביעה?

יוגורט, קרקרים מקמח מלא עם קוטג', פשטידות ירק או ירקות חתוכים הם אופציות מצוינות, אבל מה קורה כשאנחנו רעבים באמת ורוצים ארוחה טעימה ומשביעה ולא נשנושים? הנה כמה רעיונות לדברים שאפשר להכין בקלות ובמהירות שהם טעימים מאד, אבל לא יכבידו לכם על מערכת העיכול לפני השינה:

  • פרוסה עם פסטרמה – קליל, מהיר ולא מכביד בכלל. הפסטרמה היא חלבון עשוי עוף שמתעכל בקלות, ואם אתם הולכים על פרוסת לחם מדגנים מלאים, אתם מרוויחים את כל היתרונות של פחמימות מורכבות לפני השינה. אפשר להוסיף ממרחים שאתם אוהבים ולשדרג את הטעם, וזאת מנה ממש מוצלחת בתור ארוחת לילה קלילה, במיוחד אם אין לכם כוח להדליק את הגז ולהתחיל לבשל.
  • שניצל ירוק בכריך או בצלחת – שניצל עוף הוא אולי לא הדבר הכי מתאים בשביל ארוחת ערב קלילה, אבל מי אמר שאי אפשר ליהנות משניצל ירוק, טעים וטבעוני? שניצלים מוכנים איכותיים מכילים רכיבים מעולים כמו ברוקולי ותרד שמתעכלים בקלות ומתאימים גם לפני השינה, ואפשר בהחלט גם ללכת על כריך כזה. שניצל ירוק ייתן לכם ערכים תזונתיים מעולים וגם יהיה טעים מאוד, מוכן במהירות ובעיקר – טעים ומשביע.
  • סלט עשיר לארוחת לילה קלילה זו אולי ארוחת הלילה האולטימטיבית, בלי מזון שמתעכל לאט ויכביד עלינו לפני השינה, וגם דרך מצוינת להנות מערכים תזונתיים מצוינים. כבר אמרנו שירקות מתעכלים ממש מהר, אז אתם בהחלט יכולים לשים בסלט כל מה שמתחשק לכם (מלפפון, עגבנייה, בצל, ירק על סוגיו השונים, עלי בייבי, קייל, בטטות מבושלות, תירס וכו'), ויכולים להוסיף עוד הרבה תוספות טעימות כמו גבינה רזה, ביצים קשות, טונה, חצילים קלויים, זיתים מקופסה וכן הלאה. אם רוצים להוסיף רוטב כלשהו, מומלץ ללכת על רטבים פחות כבדים כמו איולי או רטבים קלילים על בסיס שמן זית ומיץ לימון.
  • אם בא לכם משהו יותר פחמימתי בצד, רצוי ללכת על קרקרים בריאים שעשויים מרכיבים כמו כוסמין, שיפון, קינואה, בורגול וזרעי פשתן.
  • אם אתם הולכים על לחם, רצוי לאכול עד שתי פרוסות. למי שמעוניין לבדוק עוד כמה רעיונות, כאן יש מתכונים לארוחות ערב שיכולים להתאים יותר.

סיכום

חשוב לנפץ את המיתוס שאומר שארוחת לילה היא לא רעיון טוב, ואם הולכים על ארוחת לילה קלילה עם מוצרים מתאימים, זה בהחלט בסדר גמור. זכרו שעדיף להמעיט במזונות עתירי שומן, סוכר או נתרן, ולשלב מאכלים בשריים קלים יותר, פחמימות מלאות, וכן הרבה ירקות וסיבים תזונתיים. ומה לגבי פירות? בהחלט ניתן לשלב גם אותם, אך זכרו לא להגזים מפני שאלו מכילים סוכר שעשוי להקשות עליכם להירדם בלילה. בתאבון!

מאמרים נוספים