מדריך וטיפים לזמן איכות עם הילדים

מהרגע בו הם נולדים- כל מה שאנחנו רוצים זה לשמור עליהם ולהבטיח שהחיים יחייכו אליהם כמה שיותר, ושיהיו בריאים ומאושרים. הילדים הם הדבר היקר לנו ביותר בעולם, חשוב לבלות זמן איכות עם הילדים כדי להנות מהזמן הפנוי והיקר וליצור חוויות בלתי נשכחות. בדיוק לשם כך הכנו עבורכם את המדריך השלם לזמן איכות עם הילדים הכולל טיפים חשובים שיעזרו לכם להוציא יותר מהרגעים שלכם יחד. תבלו!

החשיבות והיתרונות של זמן איכות עם הילדים

אז מהי בעצם המשמעות של זמן משותף שלנו ושל הילדים, שבו אנו מקדישים את מלוא תשומת הלב אליהם וחווים דברים ביחד? התשובה היא שהמשמעות גדולה יותר ממה שרבים נוהגים לחשוב, ואפילו הורים שמכירים בחשיבות הגדולה של זמן איכות משותף, לא תמיד מודעים לפרטים הקטנים שהופכים את הזמן הזה לכל כך יקר וחשוב עבורם וגם עבורנו.

חיזוק הקשר

בתור ההורים שלהם, אתם המבוגרים המשמעותיים ביותר בחייהם. הקשר שתבנו יהיה הבסיס לכל הקשרים שהם יחוו בחייהם בעתיד, החל ממערכות יחסים עם מורים ודמויות סמכותיות, דרך חברויות וקשרים במעגלים חברתיים שונים ועד לקשרים הרומנטיים שיצרו בחיים הבוגרים. אם הקשר שלכם יתבסס על אמון, חיבה, תמיכה ואהבה – הדפוסים הללו ישועתקו לכל מערכות היחסים העתידות לבוא בחייהם.

היכרות טובה יותר עם הילד

אז דיברנו כבר על הצורך שלנו בתור הורים לתת לילדים שלנו את מה שהם צריכים, אבל איך נדע בדיוק מה הם צריכים מבלי להכיר אותם לעומק ובאופן הכי קרוב ובלתי אמצעי שיש? הורים רבים המשכילים לחזק את הקשרים עם ילדיהם, מגלים בנקודה מסוימת כי דברים שהם חשבו על הילדים שלהם לא נכונים, או שגילו תחומי עניין, תשוקות ואפילו קשיים ואתגרים בחיים שכלל לא היו מודעים אליהם. ככל שתקדישו יותר זמן לילדים שלכם, כך תכירו אותם טוב יותר ותוכלו לכוון אותם בצורה טובה יותר בעולם הזה.

הפחתת תסכול ומריבות

אין מה לעשות – כל קשר בין הורים לילדים רווי ברגשות שמרביתם חיוביים, אבל אי אפשר להימנע ממריבות ותסכולים. מצד אחד מדובר בילדים שרוצים לבחון גבולות וצריכים את הדמות שתציב להם אותם, ומצד שני לנו ההורים אין תמיד את הפניות הרגשית להכיל כל סיטואציה וההתנגשות הזו עלולה בהחלט להוביל לחיכוכים. עם זאת, ככל שתבלו יותר זמן משותף, כך תתחזק התקשורת ביניכם, וזה בהחלט עשוי להפחית באופן משמעותי את החיכוכים, המריבות והתסכול הגדול שמגיע איתן.

חיזוק הביטחון העצמי

אנו שואפים לגדל את הילדים שלנו כך שכשיהפכו לאנשים בוגרים הם יידעו לטפל בעצמם, לעמוד על שלהם ולהתמודד עם סיטואציות שהן לא תמיד נעימות. בשביל זה הם צריכים ביטחון עצמי גבוה, ואחת הדרכים הטובות ביותר לטפח אותו אצל ילדים היא לבלות איתם, לדבר איתם על החיים שלהם, לנתח איתם סיטואציות שונות שהם עוברים ולתת להם את התחושה שלא משנה מה קורה – תמיד יש מישהו שמגבה אותם ויתמוך בהם.

טיפים לזמן איכות עם הילד

חשוב לנו להדגיש שאתם ממש לא צריכים להמציא את הגלגל. ברוב המקרים הילדים ישמחו שאתם מבלים איתם ומשקיעים בהם את הזמן והמרץ שלכם. כל עוד אתם איתם לחלוטין, זה לא חייב להיות משהו מיוחד ויוצא דופן. הנה כמה רעיונות פשוטים ונפלאים:

  • רקדו ביחד – מי לא אוהב להוציא מרץ, להניע את הגוף בצורה מגושמת ומצחיקה ופשוט להשתטות בלי לחשוב איך אנחנו נראים מבחוץ? מצד אחד אתם מראים להם שגם אתם המבוגרים יכולים לחזור לילדות מדי פעם ולהשתטות, ומצד שני מעבירים להם את המסר שזה בסדר לעשות את זה ושזה ממש לא משנה איך אנחנו נראים. על הדרך אתם מרוויחים קצת כושר גופני טוב, ואתם אפילו לא צריכים לעשות הכנות מיוחדות לקראת זה.
  • מצאו תחביב ספורטיבי משותף – ממש כמו הריקוד, אין יותר כיף מתחביב ספורטיבי שאפשר לעשות ביחד עם הילדים שלנו. אפשר לשחק איתם כדורסל או כדורגל במגרש ליד הבית, לצאת איתם לרכיבה על אופניים בשבתות ובחגים, ללכת איתם לשחות בבריכה, או כל פעילות ספורטיבית אחרת שאתם מתחברים אליה.
  • הכינו ביחד את הסנדוויצ'ים לבית הספר – מעבר לזמן האיכות, יש כאן אפשרות ללמד אותם על אחריות אישית ולקרב אותם צעד אחד נוסף לעבר חיים בוגרים. זאת הזדמנות נפלאה להיות ביחד ולעשות דברים חדשים, ועם רעיונות לאוכל לבית הספר תוכלו גם לרענן ולגוון את ארוחות העשר שלהם יחד.
  • הכינו ארוחות ערב משפחתיות – אהבתם את הכנת הסנדוויצ'ים המשותפת? אפשר לעבור לשלב הבא, לבחור יחד מתכונים לארוחות ערב משותפות ולהכין אותם. מתאים במיוחד לילדים יותר גדולים שכבר מצליחים לבצע בעצמם פעולות בסיסיות ומורכבות יותר במטבח.
  • הכינו ביחד שלט לדלת של החדר – מדובר בהזדמנות פז לזמן איכות משותף ומתן ביטוי לכישורי היצירה והדמיון של הילדים ומזכרת יפה שתזכיר לכם את הזמן המשותף המהנה שביליתם יחד.

זמן האיכות האולטימטיבי: טיול משותף

טיול משפחתי הוא זמן האיכות האולטימטיבי עם הילדים  הבילוי המשותף  יכול להתחיל כבר בשלב של תכנון הטיול. עודדו את הילדים להביע את דעתם ולומר מה היעד המועדף עליהם, הראו להם את המפה והסבירו להם על ההיסטוריה של המקומות בהם תהיו, תכננו והכינו יחד איתם ארוחות לטיול משפחתי, ובעצם תכננו את כל הטיול יחד מ-א' עד ת'. תנו להם את ההרגשה שהם שותפים מלאים ולא רק אורחים שמצטרפים על הדרך.

איך מבלים זמן איכות עם הילד אם הוא לא משתף פעולה?

כל זה טוב ויפה, אבל מה אם הילד מסרב לשתף פעולה? הדבר החשוב ביותר שצריך לזכור הוא לא ללחוץ, ובטח שלא להראות לו שאתם מאוכזבים ממנו, אפילו אם אתם מרגישים ככה עמוק בפנים. תנו לו את הזמן שלו, נסו לשאול אותו מה מפריע לו ולמה הוא לא רוצה לבלות אתכם. סביר מאוד שאם לא תלחצו ותניחו לו לנפשו, הוא כבר יחזור אליכם בהמשך וינסה ליזום בעצמו את הזמן המשותף.

התקשורת היא המפתח להצלחה

האמת היא, שזה לא באמת משנה מה עוד אתם עושים, כל אתם מדברים והופכים את התקשורת ביניכם לטובה ובריאה יותר. ברגע שאתם מצליחים לתקשר באופן מלא, כזה שמאפשר להם לספר לכם הכול, לשתף אתכם ברגשות שלהם, בשאיפות, וגם בקשיים ובאכזבות, אתם הופכים אוטומטית לדמות חשובה ומשמעותית הרבה יותר בחיים שלהם ומכינים אותם לחיים שלהם בתור מבוגרים.

סיכום

זמן איכות משותף עם הילדים הוא הזדמנות ליצירת רגעים מקודשים של חיבור, קרבה וחיזוק הקשר. תהיו בטוחים שזה יעשה לכם ההורים טוב על הלב, וגם לילדים שלכם, שירוויחו את התמיכה והדוגמה האישית של המבוגרים המשמעותיים ביותר בחיים שלהם, ואלו שרוצים בטובתם יותר מכל אדם אחר.

מאמרים נוספים