סוגי חביתות: כל התוספות וצורות ההגשה

ארוחת בוקר היא הארוחה הכי כיפית ומפנקת ביום בעיני רבים, ולגמרי שווה להכניס אותה ליום שלכם אם אתם עדיין לא מקפידים עליה. וכשמדברים על ארוחות בוקר ובפרט כאן בישראל, אי אפשר שלא לתת מקום של כבוד לחביתה. נכון, אם אין זמן וממהרים תמיד אפשר ללכת על חביתה קלאסית ופשוטה לצד גבינה וירקות, אבל בהחלט שווה גם לדעת שיש סוגי חביתות שאפשר להכין בקלות בבית ושידרגו את ארוחת הבוקר שלכם פלאים. אם אין לכם מושג על מה אנחנו מדברים, הינה כמה רעיונות ששווה להכיר.

מירק ועד נקניק: הכירו את כל סוגי החביתות

החביתה הקלאסית

את החביתה הקלאסית כולנו מכירים. ביצים טרופות מטוגנות על המחבת, ובלי הרבה כאבי ראש, היא קלה להכנה ובשביל טעם מנצח כל מה שצריך זה להוסיף קצת מלח ופלפל. לחביתה הקלאסית אפשר להוסיף גם קצת חלב שייתן לה אווריריות מיוחדת או חמאה במקום שמן לשדרוג של הטעם.

אומלט

אומלט הוא למעשה שם כולל לחביתות שמוסיפים להן תוספות שונות. בדרך כלל מדובר בירקות קצוצים כמו עגבניות ובצל, הרבה פעמים מדובר בגבינות ולעיתים גם בחתיכות קטנות של נקניק או בשר אחר. את האומלט מכינים כחביתה רגילה, מוסיפים את התוספות ומקפלים לחצי.

מקושקשת

חביתה מקושקשת היא קלה להכנה ומהירה יותר מחביתה רגילה לפעמים וילדים מאד מתחברים לסגנון שלה. גם כאן אפשר בהחלט לשדרג את החביתה ולהשתמש בחמאה או גבינה מותכת שתעניק טעם עשיר יותר.

חביתת נקניק

ניתן להכין חביתה בקלות עם מגוון סוגי נקניקים. אחת הדרכים המוצלחות להכנה היא צלייה קלה של הנקניק במחבת עד להשחמה ולאחר מכן הוספה של הביצים הטרופות. אפשר ללכת על סלמי מעושן, כתף בקר, קורנדביף עסיסי וכל סוג נינק או פסטרמה שאתם מתחברים אליהם. מתאים גם בארוחת הבוקר אבל בהחלט גם בתור לאנץ' או ארוחת ערב כיפית.

חביתה יפנית

חביתה יפנית מכונה גם בשם טמאגו והרבה פעמים שמים אותה בסושי. הטעם והמרקם שלה שונים מחביתה רגילה והיא בדרך כלל מתקתקה. ההכנה שלה כוללת שימוש בסויה ובמעט סוכר.

חביתת ירק

חביתת ירק היא חביתה מלאה בכל טוב. מכינים אותה עם תפוחי אדמה מגוררים, גזרים מגוררים, בצל ירוק, פטרוזיליה קצוצה, שמיר קצוץ, עלי נענע קצוצים, תבלינים נוספים ועוד. מערבבים את המרכיבים יחד והחביתה יוצאת עבה ועשירה, מושלמת בתוך בגט טרי.

חביתת צ'יפס

כדי להכין את החביתה הזו מוסיפים לביצים הטרופות צ'יפס לאחר טיגון. גם הבלילה עצמה מושקעת ומכילה מיונז ותבלינים מעולים. זה יוצא ממש כמו סוג של פאי כזה עם תפוח אדמה פריך בפנים. טעים ושווה.

תוספות מומלצות לחביתה

דיברנו על סוגי חביתות מומלצות, אבל האמת היא שאתם לא חייבים ללכת על סוג מסוים ואפשר פשוט להוסיף לחביתה כל תוספת  שבא לכם ושכבר יש בבית.

נקניקים ונקניקיות

אין ספק שסוגי נקניקיות ונקניקים שונים הם התוספת המושלמת לכל חביתה. אפשר להשתמש בנקניקיות שנשארו מעל האש, להכין מראש נקניקיות ואפילו סוגים שונים של קבנוס יכולים להיות התוספת המושלמת לכל חביתה. הולך מעולה גם עם ירקות כמובן.

ירקות

עם ירקות אתם יכולים להכין כאמור אומלט נפלא, והאמת היא שכמעט ואין דבר כזה ירקות שלא מתאימים לחביתה. מומלץ לנסות בצל לבן וסגול, בצל ירוק, עגבניות, שרי, גמבות בכל הצבעים, פלפל חריף אם אתם אוהבים ועוד.

גבינות

גבינות הן שדרוג נהדר לכל חביתה. אפשר לבחור  בסוגים שונים של פטה ובולגרית, גבינת גאודה, צ'דר עסיסי, גבינה צפתית, קשקבל או גבינה צהובה.

רעיונות נוספים

כמובן שאתם יכולים להוסיף לחביתה כל מה שבא לכם ואתם אוהבים. ממרח פסטו, עגבניות מיובשות, זיתים ירוקים ושחורים, פלפל צ'ילי, פטריות ותבלינים שאתם אוהבים (המלצה חמה מעדות המזרח, חביתה עם כמון).

שילובי תוספות מומלצים

החלטתם  על הרכבה של סוגי חביתות משלכם? שווה לחשוב על שילוב מעניין בין סוגי התוספות השונות. אם בא לכם תוספות בשריות, אפשר בהחלט להוסיף לנקניקיות וקבנוס תוספות של ירק ומומלץ להוסיף בצל לבן. אם בא לכם תוספות חלביות  החלבי, ירקות כמו גמבה ועגבנייה הולכים מצוין עם סוגים שונים גבינות טעימות. כמובן שבכל מקרה אתם לגמרי יכולים לעוף עם הדמיון ולהוסיף תבלינים אהובים שישדרגו את החביתה. פפריקה אדומה מתוקה או חריפה, אבקת שום (גם שום כתוש זה מצוין, טעים ובריא), כמון, כורכום, בהרט וכל מה שבא לכם בעצם.

לסיכום

האמת שכולנו לוקחים אותה פחות או יותר כמובן מאליו, אבל החביתה היא חלק משמעותי בארוחות הבוקר של כולנו – היא טעימה, מכילה כמות לא רעה של חלבונים וקל ממש להכין אותה. אל תשכחו שגם את החביתה אתם יכולים לשדרג בקלות ואפשר לעשות זאת בכמה דרכים. אפשרות אחת כאמור היא ללכת על סוגי חביתות מוכרים. חביתה יפנית מתקתקה שכולנו מכירים מהסושי, חביתת צ'יפס שיהא ממש סוג של פשטידה עשירה, חביתת ירק מלאה בכל טוב.

האפשרות השנייה היא ללכת לכיוון הפריסטייל ופשוט ולהרכיב חביתה בעצמכם. אנו בהחלט ממליצים על חביתה בשרים עם נקניקים וקבנוס שגם הולכת מעולה עם תוספות של ירקות שונים ותיבול פיקנטי ומעניין.

בפעם הבאה שאתם רוצים לפרגן לעצמכם עם ארוחת בוקר טעימה, שווה לחשוב איך להפוך את החביתה שלכם קצת מיוחדת ומפתיעה יותר.

מאמרים נוספים