על האש טבעוני: מנגל שכולם יכולים ליהנות ממנו

הטבעונות היא כבר מזמן לא אופנה חולפת, הבחירה התזונתית הזו הולכת ונעשית פופולרית יותר מיום ליום ברחבי העולם כולו. ישראל היא מוקד טבעונות משמעותי ביחס לעולם, בכל הנוגע למספר הטבעונים והעסקים שנותנים שירות מתאים לטבעונים. אז מה באמת כל כך מיוחד בתזונה הזו? אפשר לדבר על אוכל ללא ייסורי מצפון, על היתרונות הבריאותיים ועל שיקולי טעם, אבל האמת שזה לא ממש משנה. הטבעונות כאן ובגלל זה יותר ויותר מטבחים עוברים התאמה ומאפשרים גם לטבעונים ליהנות מהם. כשמדברים על המטבח המקומי שלנו כאן בישראל, אין ספק שארוחות הברביקיו (או בשפה שלנו ״על האש״) הן חלק בלתי נפרד מהתרבות הקולינרית. ארוחה כזו יכולה להתאים גם לטבעונים, והאמת היא שזה לא כל כך מסובך. הנה כל מה שחשוב לדעת לקראת מנגל טבעוני עשיר, החל מהציוד שאתם צריכים ועד לרעיונות מנצחים לאוכל טעים.

ציוד מומלץ לעל האש טבעוני

הציוד לעל האש טבעוני הוא לא שונה באופן מהותי מכל על האש שהוא. הנה רשימת המוצרים הבסיסיים שחשוב לדאוג להם מראש לפני שאתם קונים את המוצרים הטבעוניים המוצלחים ביותר בישראל כיום:

  • מנגל: אז איך אפשר בלי מנגל? אתם עומדים לגלות שאפקט הטעם המעושן שאנחנו כל כך אוהבים, שיוצרת האש עם הגחלים, הוא לא ממש שונה ממה שאתם מכירים. חשוב לבחור במנגל חזק, במיוחד אם אתם מתכננים להשתמש בו עוד בעתיד.
  • רשת למנגל: כמובן שאף מנגל לא שלם בלי רשת איכותית. לפעמים מוצאים מנגל שמגיע עם רשת טובה, אך במידה והיא חלשה וזולה עדיף להשקיע ברשת איכותית.
  • פחמים: עוד מרכיב חובה למנגל שלכם, אם אתם לא משתמשים בגריל גז כמובן. בחרו בפחמים איכותיים שלא תצטרכו להילחם כדי להבעיר אותם.
  • מצית: לצורך הצתת הפחמים באופן בטיחותי.
  • גפרורים: מומלץ לדאוג לגפרורים כגיבוי למצית. לא תרצו למצוא את עצמכם יוצאים לעל האש מחוץ לבית ומגלים שהמצית לא עובד. חוץ מזה, לעתים זה פשוט קל יותר להשתמש בגפרור שאפשר לזרוק לגחלים.
  • נפנף: חברו הטוב של המנגליסט. נפנף איכותי יעזור לכם לשמור על אש חזקה וגחלים לוחשות. אל תתפשרו על חתיכת קרטון מאולתרת.
  • מלקחיים: עם המלקחיים תוכלו להפוך בקלות את תחליפי הבשר, כלי שימושי שלא כדאי לוותר עליו או להסתפק במזלג רגיל במקומו.
  • שיפודים: בין אם אלו ירקות למנת פתיחה מפנקת או נקניקיות טבעוניות מעולות – אתם הולכים לשפד, והרבה. חשוב לדאוג לשיפודים איכותיים ואם בא לכם להשקיע עדיף ללכת על שיפודי מתכת רב פעמיים  במקום עץ חד פעמי.
  • מזלג ארוך: המזלג יעזור לנו במקומות שבהם המלקחיים פחות נוחים לעבודה
  • סכין חד: לחיתוך הירקות או לכל משימה אחרת שתצריך מכם חיתוך.

מנות פתיחה לעל האש טבעוני

עוד לפני שנדבר על העיקריות הנפלאות, אין על האש טוב בלי מנות פתיחה ומנות צד טובות, כאן זאת ההזדמנות של טבעונים להתפנק וליהנות ממבחר גדול למדי. מעבר לשיפודי ירקות עם עגבניות, פלפלים, פטריות וכל מה שטעים, כל מנת פתיחה בעל האש רגיל כמעט תתאים: חציל קלוי בטחינה, סלט מטבוחה פיקנטי, כרובית מטוגנת בטמפורה, סלט כרוב עם כוסברה ולימון, ועוד מנות נפלאות, תפוחי אדמה מטוגנים (וכמובן צ'יפס זה תמיד רעיון טוב), תירס קלוי על המנגל, סלט בורגול, מג'דרה, ועוד.

חשוב לזכור שעל האש הטבעוני זה לא רק תחליפי הבשר המעולים שמרגישים ממש כמו הדבר האמיתי, אלא גם מבחר אפשרויות  של תוספות נהדרות.

נקניקיות טבעוניות

נקניקיות מרגז Wonders

נקניקיות מרגז Wonders חריפות של זוגלובק, אחד המוצרים המפתיעים, המוצלחים והאהובים ביותר על טבעונים. בנקניקיות המרגז תקבלו חלבון איכותי ממקור צמחי שמרגיש כמו הדבר האמיתי, ותבלינים מעולים שמעשירים את הטעם ומעניקים את הפיקנטיות האהובה. אפשר לאכול בלחמנייה או בצלחת עם תוספות.

נקניקיות צ׳וריסוס

נקניקיות צ'וריסוס Wonders – הבחירה המושלמת לכל חובבי הגריל בסגנון דרום אמריקאי. פיקנטיות עדינות, ג׳וסיות מפנקת בכל ביס וחלבונים צמחיים איכותיים בלבד. רוצים לשדרג לעצמכם את העל אש? הכינו מראש מטבל צ׳ימיצ׳ורי ביתי איכותי שהולך מצוין עם נקניקיות צ'וריסוס ותשדרגו משמעותית את הארוחה.

נקניקיה טבעונית

אז מה אתם אומרים על מנגל בסגנון אמריקאי? הנקניקייה טבעונית של זוגלוס היא התחליף המושלם לנקניקיות שכולנו אוהבים. החלבון נהדר ואיכותי, הטעם עסיסי . טיפ מאיתנו? נקניקיה טבעונית הולכת נהדר במקום הכי טבעי שלה, בתוך לחמנייה עם חרדל, קטשופ ומלא כרוב כבוש.

בורגר Wonders

אם אתם מחפשים את החוויה הטבעונית שהכי קרובה לטעם של בשר אמיתי, בורגר Wonders זה מוצר שאתם פשוט חייבים לנסות. האמת שזה לא משנה איך תכינו אותו, החוויה הולכת להפתיע אתכם מאד, אבל כשמכינים אותו על המנגל והוא סופח את הטעמים עם הארומה של העשן – מדובר כבר בחוויה שלא מהעולם הזה.

לסיכום

מנגל מעולה מתחיל בתכנון נכון, ולכן חשוב לדאוג שיש לכם את כל הציוד הבסיסי שאתם צריכים. מכאן, לכו ופרגנו לעצמכם במוצרים המעולים של WONDERS  , שתוכלו למצוא ברשתות השיווק השונות בכל רחבי הארץ. שיהיה בתאבון!

מאמרים נוספים