פוייקה: כל הטיפים וההסברים לפוייקה המושלם

אין כמו להזמין את המשפחה והחברים ולהתפנק עם סיר פוייקה גדול ונזיד טעים שהתבשל במשך שעות על גחלים לוחשות בסיר עבה ויצוק. עדיין לא שמעתם על פוייקה? מדובר באחד הטרנדים הכי חמים בשנים האחרונות בישראל, כזה שנראה שהולך להישאר איתנו הרבה מאד שנים. אז מה זה בכלל פוייקה? איך זה הפך להיות אחד מהבילויים החביבים בארץ? איזה ציוד צריך להביא לערב פוייקה ואיזה מצרכים צריך לארגן? איך לשדרג את הפוייקה ואפילו להתאים אותו לקהל הצמחונים והטבעונים? כאן תמצאו את כל המידע שאתם מחפשים בנושא. בתאבון!

מה זה פוייקה?

אז קודם כל, קצת היסטוריה: הפוייקה הוא כלי בישול שנפוץ במיוחד בדרום אפריקה אך השימוש בו הוא אפילו מוקדם יותר, וככל הנראה הוא הומצא בחלקים שונים של יבשת אפריקה בעבר במקביל. פוייקה הוא למעשה סיר כבד מברזל יצוק שהמטרה שלו היא בישול ארוך, ניתן להשתמש בסיר פוייקה ב"שטח" מחנאות וקמפינג ואף בגינה בבית. סיר הפוייקה מושלם בדיוק למטרה הזו, מפני שהמבנה שלו מאפשר חלוקה שווה של החום כאשר שמים אותו במדורה, מה שמאפשר לבשל באמצעותו נזידים ומאכלים עשירים ביותר. הפוייקה יתאים פחות כשאין הרבה זמן הכנה ובעיקר כשרוצים להיות ניידים במהלך טיול.

כאן תוכלו למצוא רעיונות למאכלים מושלמים לקמפינג שיתאימו במקרים האלו.

מה עלינו להביא איתנו לערב פוייקה?

בשביל פוייקה מושלם צריך את הציוד המתאים ואת המצרכים המתאימים.

בואו נתחיל מהציוד הבסיסי והחשוב ביותר ונמשיך אל המצרכים הבסיסיים, ולבסוף נדבר גם על כל האפשרויות לשדרוג מנת הפוייקה שלכם.

ציוד חובה לפוייקה:

  • סיר פוייקה: הכי חשוב והכי בסיסי – ניתן לרכוש בכל חנויות המטיילים. שימו לב שהסירים מגיעים בגדלים שונים וחשוב לבחור סיר מתאים למספר הסועדים. מומלץ ללכת מראש על סיר גדול שישמש בעתיד גם אם הפעם יש מעט משתתפים.
  • עצים: חומר בעירה. אפשר להכין גם על הגז או בתנור בתיאוריה, אבל ברור שהרעיון הוא ליהנות מבילוי בחיק הטבע וזה גם הכי כיף.
  • אש: לא לשכוח לקחת אתכם מצית או גפרורים. שווה גם להשקיע ולהביא ציוד לכיבוי אש ועזרה ראשונה לכוויות למקרה הצורך.
  • כפות עץ עבות וחזקות: לערבב את כל המצרכים בסיר, וגם בשביל להוריד את הסיר מהאש ולהזיז אותו במידת הצורך.
  • מגבת / כפפות בד מבודדות: למגע עם סיר הפוייקה בעודו חם.
  • כלי אוכל: מזלגות, סכינים וכפות רב פעמיים. פלסטיק יימס ולא תוכלו להחזיק את הצלחת ביד.
  • ניקיון: שקיות זבל, מים לשטיפה, ברזלית וסקוץ׳ וחומר לניקוי כלים.

מכאן נעבור למצרכים הבסיסיים לכל פוייקה. תוכלו למצוא באינטרנט המון מתכונים, אלתור במקרה הזה הוא בהחלט מבורך, קשה להרוס את התבשיל הזה, וזה מותיר יד חופשית לבחירת המרכיבים או התיבול.

אלו הם הדברים באופן כללי:

  • ירקות: מומלץ לבחור בירקות שורש כמו תפוח אדמה, בטטה, גזר, סלרי וכמובן בצל, הם הולכים מצוין עם הפוייקה.
  • נוזלים: אפשר לבשל את הפוייקה באיזה ציר שנבחר, רק להקפיד שהנוזלים יכסו בכל זמן שלושה רבעים מתכולת הסיר. יין, בירה, חלב קוקוס, אפילו מים. כמובן אפשר לשלב בין דברים שונים לפי הטעם.
  • קטניות ודגנים: אורז, בורגול, קינואה, עדשים וכדומה – כל אלו הולכים מצוין בתבשיל.
  • תבלינים: כמובן שחשוב לתבל טוב את הקדירה. הביאו אתכם מלח, פלפל, כמון, כורכום, שום יבש, ראס אל חנות וכל תבלין אחר שאתם אוהבים. אפשר בהחלט להביא גם רטבים כמו צ׳ילי חריף/מתוק, טריאקי, סילאן, תמרנדי וכדומה.

ניתן לשדרג כל מנת פוייקה עם בשר איכותי, וזה הזמן לכמה המלצות טעימות במיוחד.

כיצד נוכל לשדרג את הפוייקה שלנו?

הנה כמה רעיונות מנצחים לבשר טעים לשדרוג הפוייקה שלכם וחלופה צמחונית מעולה לא פחות:

נקניקיות פרימיום

אופציה מצוינת שתעבוד באופן נפלא  בסיר הפוייקה היא נקניקיות פרימיום, שעשויות מבשר עוף ובקר איכותי. כל סוג מגיע בתיבול מעט שונה ואפשר לבחור את הטעם שאתם הכי אוהבים – עוף ובקר בסגנון צרפתי, הודו ובקר בוקוורסט, נקניקיית בקר חריפה וכן הלאה. טעמים עשירים ועסיסיים שיתמזגו מצוין עם הפוייקה שלכם.

נקניקיות מרגז

עוד אפשרות טובה היא נקניקיות מרגז , שעשויות בשר בקר ושומן בקר טרי במעטפת מושלמת עם תיבול חריף בסגנון ארגנטינאי. הולך נהדר בכל פוייקה ובמיוחד אם אתם מחפשים טעמים פיקנטיים וחריפים. אם בחרתם בנקניקיות, אפשר בהחלט לכוון לפוייקה בסגנון דרום אמריקאי בבחירת התבלינים המתאימים.

נקניקיות עוף ובקר

אם אתם מחפשים בחירה קלאסית, במיוחד אם יש אורחים שפחות מתחברים לטעמים דומיננטיים, אם הרבה מהסועדים הם ילדים, זוהי בלי ספק הבחירה המושלמת. נקניקיות עוף ובקר מבשר איכותי, עסיסיות וטעימות שילכו נהדר עם כל סגנון תיבול שתבחרו.

נקניקיות מרגז של וונדרס – הבחירה המושלמת לטבעונים וצמחונים

מארחים צמחונים וטבעונים בערב הפוייקה שלכם? חשוב להכין סיר מתאים גם להם. אפשר לבחור בסיר משותף ללא בשר, או להכין סיר אחד בשביל קהל הצמחונים. נקניקיות מרגז של וונדרס זה פתרון נפלא – נקניקייה דמוית בשר ללא חלבון מן החי בכלל (כך שמתאימה גם לטבעונים ולא רק לצמחונים), תיבול מושלם וביס שמרגיש הכי קרוב שיש לדבר האמיתי.

חשוב לזכור: אם אתם מכינים בשר, מומלץ בהחלט לתת לו סגירה במחבת נפרדת לפני ולהוסיף אותו אחרי שהירקות מתרככים.

סיכום

פוייקה בתור ארוחה בזמן פיקניק או קמפינג זה אחד הדברים הנהדרים שתוכלו לעשות, וזה אפילו לא מסובך. זה הזמן לדאוג למצרכים טעימים, אנו ממליצים בחום על המוצרים הנהדרים של זוגלובק שישדרגו בקלות כל ארוחה. לא לשכוח להביא ציוד כיבוי לכל צרה וכמובן כלים מתאימים ושיהיה הרבה בתאבון!

מאמרים נוספים