פיקניק לילדים: כל מה שצריך לקחת לפיקניק עם הילדים

טיולים ופיקניקים זו אחת החוויות המשפחתיות הכי מהנות ומגבשות שיש. כאשר מזג האוויר מאפשר זאת. פיקניק לילדים מהווה דרך נפלאה להוציא אותם לחיק הטבע, לבלות איתם בצורה מיוחדת מחוץ לכותלי הבית ולהנות יחד איתם מארוחה טעימה שלא מחייבת בהכרח ישיבה על שולחן. אם גם אתם מתכננים בקרוב בילוי משפחתי בסגנון, אנחנו רוצים לתת לכם כמה טיפים ולהסביר מה צריך להיות בסל שאתם אורזים, איך להתכונן כמו שצריך ולתת רעיונות לאוכל טעים שאפשר להכין בנקודה בה תהיו או להביא אתכם מראש. תבלו!

מה צריך להיות בתוך הסל?

סלסלת פיקניק היא הפריט החשוב ביותר לקראת הבילוי שלכם, ומעבר לאוכל שעליו נדבר בהרחבה בהמשך, יש עוד כמה דברים בסיסיים שאסור לשכוח להביא אתכם:

  • פירות העונה: פירות מתוקים וטעימים, נשנוש כיפי ובריא שכדאי לצרף לצד הארוחה שאתם אורזים. אם יש לכם זמן ובא לכם להשקיע, שווה לחתוך אותם בצורה יפה ככה שהילדים ואתם תוכלו לחטוף פרי טעים בכל פעם שיתחשק לכם.
  • מים: זה לא משנה על איזו עונה מדובר, בכל יציאה ממושכת מהבית רצוי להצטייד במים שכולם יוכלו לשתות. זכרו שהילדים ככל הנראה ירוצו וישתוללו ולכן חשוב שהם ישתו הרבה.
  • מיץ שהילדים אוהבים: מים זה חשוב, אבל צריך לזכור שפיקניק הוא אירוע מיוחד וזה הזמן לפנק את הילדים. הביאו אתכם מיצים שהם אוהבים, שלבו אותם עם שתייה של מים כמובן.
  • מפיות: במהלך הארוחה סביר להניח שהילדים יתלכלכו ואולי גם אתם, בלי קשר לפעמים אוכל או שתייה נשפכים וצריך לנקות. אל תשכחו לארוז מפיות, על הדרך שימו גם שקיות זבל וחבילת מגבונים.
  • כוסות לשתייה: לא לשכוח לקחת אתכם כוסות לשתייה, זה לא כיף לשתות מהבקבוק. אפשר לקחת כוסות חד פעמיות והכי טוב זה לקחת כוסות פלסטיק רב פעמיות ועל הדרך למזער את כמות הפסולת שאתם מייצרים. ניתן להביא כוסות שתייה חד פעמיות שעשויות מחומר מתכלה.

חוויה משפחתית

לפני שנדבר על האוכל, בואו נדבר על ההתארגנות שלכם לקראת פיקניק לילדים. אנחנו בטוחים שבתור הורים אתם מרגישים לעיתים שהתארגנות ליציאה מהבית עשויה להיות דבר מורכב ולפעמים קצת מעצבן, אבל דווקא כאן אנחנו רוצים להציע גישה קצת אחרת. זכרו שהחוויה כולה היא חוויה משפחתית, ככזו הדבר הנכון ביותר לעשות הוא להתכונן אליה יחד עם הילדים. בשלב הראשון אפשר לשאול אותם מה הם אוהבים, איזה דברים הם רוצים לקחת איתם ולמה הם מצפים מהבילוי המתקרב בטבע. אפשר להכין ביחד רשימה של הציוד ומכאן אפשר לארגן הכול יחד. אם אתם מכינים אוכל בבית והילדים שלכם כבר גדולים יחסית, תנו להם לעזור לכם ובסופו של דבר השיתוף שלהם יהפוך את כל החוויה למיוחדת הרבה יותר.

מה אוכלים?

פיקניק או קומזיץ – זה באמת לא משנה איך אתם קוראים לזה, מה שמשנה זה שהאוכל הוא לב העניין. מצד אחד חשוב לדאוג לארוחה עשירה וטעימה ומצד שני זה צריך להיות קליל ולא משהו שיאלץ להיסחב עם סירים והרבה ציוד כבד. הנה כמה רעיונות לדברים טעימים שאפשר להכין בשטח או בבית מראש ולקחת איתכם.

  • המבורגר בהכנה מהירה: רוצים לעשות פיקניק בסגנון על האש? אל תסתבכו עם נתחי בשר מורכבים וזמן הכנה ארוך. המבורגרים בהכנה מהירה זה רעיון נפלא לארוחה טעימה ומשביעה, ואפשר להכין בבית מראש ירקות חתוכים, טבעות בצל וסלט שהם תוספת נהדרת.
  • ממרחים או מטבלים: ממרחים קלים להכינה בבית מראש, פשוט ביותר לארוז ולקחת אתכם, ומשדרג כל ארוחה מכל סוג שהיא. גם אם לא בא לכם להשקיע יותר מדי, לחם טרי, קצת גבינות, ממרחים טעימים בשביל הגיוון ומיץ תפוזים סחוט טבעי יסגרו לכם את הפינה של ארוחה קלילה וטעימה.
  • מקלות בצק עלים: אחת ההמלצות הכי כיפיות לפיקניק עם הילדים. אתם מכינים מקלות בצק עלים מראש בבית ממש בקלות תוך עשרים דקות (רוב הזמן זו האפייה בתנור), אורזים בקופסא ויש לכם מנה טעימה, קלילה וכזו שלא צריך לאכול עם סכין ומזלג.
  • אמפנדס בטטה: חבילת מלאווח אחת, 2 בטטות גדולות, גבינה שאתם אוהבים וביצה – זה כל מה שאתם צריכים בשביל להכין בקלות אמפנדס בטטה טעימים שתוכלו לארוז ולקחת אתכם ולנשנש על הדרך בטיול שלכם.
  • מיני פיתה: פיתות קטנות וטעימות הן הנשנוש המושלם ותוכלו להכין איתם בקלות כריכים מעולים לפיקניק, בין אם בבית מראש או בשטח. אפשר ורצוי למרוח מיונז או טחינה, לפרגן בירקות טריים בתוך או ליד ולשים בתוך המיני פיתות כל מה שאתם אוהבים.
  • כריכי ציור עם פסטרמה: אז להכין כריכים זה די מובן מאליו, אבל אל תשכחו שחלק משמעותי מהפיקניק זה גם האסתטיקה שלו וכריכי ציור עם פסטרמה זה משהו שממש קל להכין,. כל רכיב, החל מעלי החסה, דרך העגבניות ועד לפסטרמה העסיסית, הם גם חלקים ביצירת אומנות של ממש שהיא גם מאד טעימה.

תביאו אתכם גם משחקים

דאגתם לארוחה טעימה לפיקניק וזה נפלא, אל תשכחו שכשאנחנו מדברים על פיקניק לילדים, צריך לקחת בחשבון את הזמן שלאחר הארוחה. בעוד אנו ההורים נהנה בדרך כלל מרביצה בשמש, שיחה טובה ומשקה מרענן, הילדים שלנו יצטרכו תעסוקה נוספת, ירצו לפרוק אנרגיות ולבטא את ההתלהבות שלהם מהיום המיוחד. נכון, הם כנראה יצליחו להעסיק את עצמם דרך הנוף שסובב אותם, אבל זה בהחלט רעיון לא רע להביא אתכם גם משחקים שיאפשרו להם לעשות דברים אחרים.

שווה להביא כדור שיוכלו לשחק איתו, אופניים אם הם אוהבים לרכב, דלגית ומשחקים אחרים שיפעילו אותם מבחינה פיזית. עוד דבר ששווה לחשוב עליו וגם תוכלו לקחת בו חלק הוא משחקי חברה וקופסה מהנים. אם אתם אוהבים לעשות את הדברים האלו יחד בבית, תגלו שלעשות את זה בטבע בפיקניק זה הרבה יותר כיף וחווייתי.

לסיכום

פיקניק לילדים זאת חוויה נפלאה לא רק עבורם, אלא גם עבורנו ההורים שיכולים לקחת אתנחתא קלה מהיומיום ולהנות מהשלווה של הטבע. אל תשכחו לקחת את הדברים הבסיסיים והחשובים, שתפו את הילדים שלכם בתהליך ההכנה ודאגו לארוחה טעימה ומשביעה, אך גם כזו שאפשר להכין בקלות ולקחת אתכם בלי הרבה מאמץ ולוגיסטיקה מורכבת. מאחלים לכם בילוי משפחתי מהנה ומגבש!

מאמרים נוספים