רעיונות לארוחת צהרים מהירה!

תוכניות ריאליטי רבות בנושא אוכל, בישול וקונדיטוריה יכולות לגרום לכם לחשוב שבישול והכנת אוכל זה משהו שכולם אוהבים לעשות על בסיס קבוע, שכמעט כל אחד מאיתנו מכין בבית מדי יום ארוחות שלא יביישו את המנות המובילות במסעדות הכי יוקרתיות. זאת לא באמת המציאות, אנשים רבים לא אוהבים לבשל ולבלות במטבח. יחד עם זאת, לא תמיד מתאפשר לנו להזמין אוכל מבחוץ ולפעמים רוצים להנות מאוכל ביתי בלי להשקיע הרבה מאמץ. מה שחשוב להבין – זה בהחלט אפשרי, בדיוק בגלל זה אנחנו רוצים לחלוק אתכם כמה רעיונות מנצחים להכנת ארוחת צהרים מהירה ועל הדרך לתת כמה טיפים שיעזרו לכם לעשות זאת.

לא לוותר על הגיוון כשמכינים ארוחת צהרים מהירה

אז לפני שנתחיל עם רעיונות מעשיים להכנת ארוחת צהרים קלה להכנה, כדאי להדגיש את החשיבות של גיוון בהכנת ארוחות צהרים. זכרו שארוחת צהרים היא אחת הארוחות הגדולות והחשובות ביותר במהלך היום, בדיוק בגלל זה צריך לגוון אותם ולהעניק לגוף שלנו מרכיבים תזונתיים מזינים. אם מצאתם ארוחה או שתיים שאתם ממש אוהבים ושקל לכם להכין, זה בהחלט לא אומר שאתם צריכים להכין אותן עכשיו בכל יום מחדש. הקפידו לגוון ולנסות דברים חדשים, יש סיכוי לא רע שתגלו בעצמכם שזה פשוט הרבה יותר ממה שחשבתם.

כמה רעיונות להכנת לארוחות צהרים קלות להכנה

  • ריזוטו נקניקיות: אם אתם חושבים שריזוטו זו מנה מורכבת שאפשר להשיג רק במסעדות גורמה, לא כך המצב. המתכון הזה הוא פשוט וקל להכנה, ומעבר לאורז העגול שהוא הלב של כל ריזוטו, הוא מכיל גם נקניקיות עוף טעימות. ארוחת צהרים קלה להכנה, תוך פחות משעה תוכלו להתפנק עם מנה גדולה, משביעה וטעימה.
  • שיפודי קבב עם ירקות: בתוך עשרים דקות בלבד תוכלו להנות משיפודי קבב עסיסיים עם ירקות צלויים לשדרוג החוויה. אפשר להוסיף גמבה, בצלצלים, תפוחי אדמה קטנים או תפוחי אדמה רגילים חתוכים, פלפלים וכל מה שמתחשק לכם. מנה עיקרית נפלאה עם תוספת מובנית, אם בא אפשר לשלב עם תוספות טעימות כמו אורז או בורגול.
  • נקניקיות צ'וריסוס עם פלפלים: קצת שמן זית, ירקות כמו בצל, שום, עגבנייה וכוסברה קצוצה, תבלינים לטעמכם (ממליצים על פפריקה ומלח) כמובן נקניקיות צ'וריסוס פיקנטיות בסגנון דרום אמריקאי. ארוחת צהרים מהירה וקלה שכל אחד יכול להכין
  • תבשיל נקניקיות ותפוחי אדמה: המנה הזאת מוכיחה שבשביל אוכל ביתי וטעמים משובחים לא חייבים להיות בשלנים מדופלמים. כל מה שצריך זה תפוחי אדמה טריים (אפשר גם להוסיף ירקות שורש אחרים לטעמכם – גזר, דלעת, בטטה), בצל, שום, תבלינים לטעם ונקניקיות פרימיום. את כל התבשיל הזה ניתן להכין בתוך כארבעים וחמש דקות פחות או יותר, כשרוב הזמן אתם רק צריכים להשגיח עליו ולא צריכים להתעסק בפעולות הכנה תובעניות. טעים, מפנק, ומתאים גם כשאתם רוצים להכין מנה לסועדים נוספים.
  • שניצל בורגר: מי אמר שאפשר להכין שניצל רק מחזה עוף? המנה היצירתית הזו מציגה שילוב מנצח בין בורגר בקר קלאסי ושניצל קריספי מטוגן. זמן ההכנה הוא רק 20 דק' וכל אחד יכול להכין אותה. ניתן להגיש לצידה אורז, ירקות מבושלים או כל תוספת אחרת שאתם אוהבים.
  • אל תוותרו על ירקות טריים

קבעו מראש מה אוכלים בארוחות הצהריים

אם קשה לכם למצוא ארוחות צהרים מגוונות, זה בהחלט יעשה לכם חיים קלים הרבה יותר. תכנון מוקדם יאפשר לכם לגוון את התפריט, כשאתם יכולים לשים דגש על מה אתם אוכלים ולא לאלתר ברגע האחרון. זה יכול לעזור לכם לשמור על שגרה מסודרת, וכך גם תוכלו להתארגן ולקנות מראש את כל המצרכים שאתם צריכים ולא תמצאו את עצמכם ללא רכיב מסוים. חצי שעה של חשיבה ותכנון בתחילת השבוע תחסוך לכם הרבה מאד זמן וכאב ראש.

נסו לשבור את השגרה

אחרי הרבה שנים שאנחנו רגילים לאותם הדברים, זה עשוי להיות מעט שגרתי ואפילו משעמם. השגרה עשויה לגרום להרבה אנשים לאכול פחות טוב, להשקיע פחות מחשבה באוכל שהם מכניסים לגוף ולפעמים אפילו גורם לחלק מאיתנו לדלג על ארוחות שלמות במהלך היום.

אם תקפידו על גיוון, תתעניינו במתכונים קלילים ופשוטים להכנה, תתייעצו עם חברים ובני משפחה ותפתחו את הראש לדברים חדשים, לא רק שתוכלו להעניק לגוף שלכם גיוון תזונתי גדול יותר, אלא תוכלו להחזיר לעצמכם את חדוות האכילה ותהפכו כל ארוחת צהרים מהירה לחגיגה קולינרית של ממש, מבלי להתאמץ יתר על המידה.

סיכום

זכרו שכשאתם חושבים על רעיונות חדשים לארוחות צהרים, מגוונים את התפריט שלכם ונהנים יותר מהארוחה, אתם משקיעים בעצמכם וזה הדבר החשוב ביותר. להכין ארוחת צהרים קלילה ומהירה זה משהו שכל אחד יכול לעשות, לא צריך להיות בוגר של תוכנית בישול כדי לעשות זאת. תהנו!

מאמרים נוספים